پنجشنبه، دی ۰۶، ۱۳۸۶

محکومیت قتل خانم بی نظیر بوتو

6 دی 1386- 27 دسامبر 2007

خانم بی نظیر بوتو، رهبر حزب مردم پاکستان و چهره اصلی اپوزیسیون پارلمانی علیه رژیم نظامی پرویز مشرف، توسط عناصر وابسته به دسته جات اسلامی در این کشور، به قتل رسید. این جنایت آشکارا تروریستی، امروز پنجشنبه 6 دی – 27 دسامبر، در شهر راولپندی، پس از پایان یک میتینگ انتخاباتی حزب مردم پاکستان رخ داد. پس از تیراندازی به سوی بی نظیر بوتو و در پی یک اقدام انتحاری بعدی، بیش از 20 نفر دیگر به قتل رسیده، گروه دیگری از حاضرین در این تجمع مجروح شدند. قتل خانم بوتو که چهره اصلی انتخابات پارلمانی آتی در 8 ژانویه سال آتی میلادی محسوب میگردید، بحران سیاسی در پاکستان را بنحو بیسابقه ای تشدید میکند.

اقدام به قتل خانم بی نظیر بوتو، تلاشی تماماً تروریستی و ضد مردمی از سوی باندهای آدمکش اسلامی بوده، هدفی جز دامن زدن به بحرانهای سیاسی و نظامی کنونی در پاکستان و منطقه خلیج فارس را دنبال نمیکند. تشدید بحرانهای سیاسی در این منطقه، که میتواند به رویارویی نظامی دو رژیم رقیب، یعنی رژیم اسلامی در ایران و دولت اسرائیل منجر شود، احتمال تحقق آینده ای سراسر جنگ و نابودی را برای مردم این منطقه در پی دارد. این بویژه از آن رو مهم است، که دولت آمریکا نیز، آگاهانه و علناً به دولت ترکیه در سرکوب جنایتکارانه مبارزات مردم کردستان، چراغ سبز نشان داده است. در پی این سیاست امپریالیسم آمریکا، جنگنده های ارتش ترکیه تاکنون چندین بار دست به بمباران مواضع حزب کارگران کردستان، همچنین مناطق مسکونی روستاهای شمال عراق زده اند. تأیید سیاست دولت ترکیه در نظامی ساختن هر چه بیشتر شرایط منطقه و تأیید ضمنی احتمال حمله هوایی ارتش اسرائیل به مراکز هسته ای رژیم اسلامی از سوی رئیس جمهور آمریکا، با تشدید بحران سیاسی در پاکستان، وارد مرحله جدیدی میگردد.

برای مردم ایران که خود درگیر مبارزه ای مداوماً گسترش یابنده علیه ماشین ترور اسلامی هستند، اقدام به ترور جنایتکارانه خانم بوتو، جز محکومیت و اعلام انزجار واکنش دیگری بدنبال نخواهد داشت. قدرتگیری حزب مردم پاکستان و خانم بوتو، همچنین میتوانست موجب افزایش فشارهای سیاسی علیه رژیم اسلامی و ضرورت رعایت بخشی از حقوق شهروندی مردم از سوی آن گردد.
----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر