پنجشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۸۸

درگذشت شهروند آزادیخواه مریم یوسفی


اکبر تک دهقان
20 تیر 1388- 11 ژوئیه 2009

پس از تأسیس وبلاگ جمهوری شورایی و وبلاگهای بعدی از اوائل سال 2005، هر از گاهی، ای- میل هایی از خانم مریم یوسفی از پاریس دریافت میکردم. او همواره ساده و صمیمی، با لحن مؤدبانه یک شهروند نجیب ایرانی، درخواست میکرد، این مطلب یا آن مقاله را خوانده، و یا نامه ای را با مضمون اعتراض به جنایات رژیم اسلامی علیه مردم ایران، بویژه زنان، امضاء کنم.

لحن ساده، نحوه نگارش مردمی و پیگیری او، تصویر یک انسان صمیمی، دلسوز، جدی و دوست داشتنی را در ذهنم ایجاد کرده، از دریافت ای- میل های او خوشحال میشدم؛ با اینکه هرگز او را ندیده بودم. اینجانب همچنین، از دیدگاههای سیاسی او- بجز آنچه قابل حدس بود- مطلع نبوده، و از عضویت او در ارگان تصمیم گیری یک جریان سیاسی در خارج از کشور نیز، خبری نداشتم. اطلاعات بعدی حاکی است، که او همه زندگی سیاسی خود را در ایران و خارج، در دفاع از حقوق زنان و تلاش برای تأمین آزادیهای دموکراتیک گذرانده، در محیط سیاسی خارج نیز، فردی بسیار پرتلاش و قابل اعتماد محسوب میگردید.

براساس اطلاعات منتشره از سوی برخی مهاجرین و جریانات ایرانی در اروپا، متأسفانه خانم مریم یوسفی در شامگاه 16 تیر ماه- 7 ژوئیه، داوطلبانه به زندگی خود خاتمه داده است. در بیانیه ای که گروهی از تبعیدیان، از آن میان رفیق گرامی میهن جزنی امضاء نموده اند، به ناگهانی بودن و ناروشن بودن دلیل خودکشی مریم یوسفی اشاره شده است.

درگذشت خانم مریم یوسفی را به اعضاء خانواده، بستگان و همکاران او در فعالیتهای آزادیخواهانه تسلیت میگویم. مرگ او ضایعه ای برای جنبش آزادیخواهی است، و نتایج فعالیتهای مریم یوسفی و زنانی نظیر او، بسهم خود، مطمئنناً یکی از سرچشمه های اوج گیری جنبش انقلابی- دموکراتیک، و تأمین نقش پیشرو و برجسته زنان در این مبارزات است. یادش گرامی باد!
-----------------

www.j-shoraie.blogspot.com
pouyane50@yahoo.de

آرشیو وبلاگ
www.j-shoraii.blogspot.com
------------------
توضیحات

- درنشنانی زیر، اطلاعیه سازمان سیاسی ای که مریم یوسفی عضو آن بود.
http://www.asre-nou.net/php/view.php?objnr=4519

- در نشانی زیر، نمونه ای از فعالیتهای او، همچنین گسترده گی روابط فردی، آشنایی با محیط سیاسی- اجتاعی فرانسه، و علاقمندی به نهادهای دموکراتیک را میتوان دید.
http://www.pwoiran.com/arzehal.htm

- در خبری در منبع زیر، توضیحاتی پیرامون مریم یوسفی و تصویر دیگری از او قابل دریافت است.
http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=22269
--------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر