پنجشنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۸۸

انقلاب را باور کنید!

اکبر تک دهقان
8 مرداد 1388- 30 ژوئیه 2009

" امروز کارگران شرکت واگن پارس بعد از سه ماه کار بدون حقوق و چندین اعتراض نمادین تمام شیشه ها، میزها، صندلیها، تابلوها و دیگر وسایل سالن غذاخوری این کارخانه را شکستند. این اعتراض از حرکت ساده ی کوبیدن قاشق ها بر روی میزها قبل از صرف نهار شروع شد و به دلیل بی توجهی مدیران این شرکت و تهدید کارگران توسط حراست این کارخانه، به خشونت کشیده شد."

این قطعه ای از مطلبی با عنوان و منبعی در پایین این صفحه است. همه آنانی که هنوز به ظهور یک انقلاب و پیشروی جنبش انقلابی- دموکراتیک به سوی شکل گیری وضعیت انقلابی باور ندارند، باید در همین حرکت ظاهراً ساده، رواشناسی سیاسی محیطهای کارگری را احساس کنند؛ بشرطی که بدون وحشت از آینده شخصی خود در خارج، با دقت در آن تعمق کنند! کافی است ترس از حراست در کارخانجات کم و کمتر شود، در اینصورت محیط کارخانه های کشور، بویژه صنایع بزرگ فلزی، همان صحنه هایی را مقابل چشمان همگان قرار خواهد داد، که جنگ و گریز خیابانی بوجود آورده است؛ با این تفاوت بزرگ که مبارزات سیاسی کارگری، چیزی از امیدهای تبهکارانه طبقه متوسط اسلامی، برای نجات کلیت رژیم اسلامی باقی نخواهد گذاشت.

آنچه که ما در مقابل چشمان خود می بینیم، حتی اگر هم جناح سبز این رژیم نقشی در آن بازی کند، یک جنبش انقلابی است و یک جنبش انقلابی در ایران، بعد از 30 سال ترور و نابودی، فقط میتواند به پیش برود؛ راه برگشتی برای آن وجود ندارد. جریانات و احزاب متعددی، تماماً متعلق به چپ محفلی، هنوز چشم بر این واقعیت نگشوده اند، و این تحول عظیم در حال ظهور را جدی نگرفته اند. آنها از انقلاب بهمن هم، چیزی دستگیرشان نشد و از آن انقلاب بزرگ، فقط ضدیت هیستریک با فدایی و تلاش برای نابودی آن را فهمیدند. امروز هم وضعشان بدتر شده، بهتر نشده است.

صنایع سنگین ایران یک به یک در حال ورشکستگی
کارگران شرکت واگن پارس سالن غذاخوری این کارخانه را با خاک یکسان کردند

اخبار روز:
www.akhbar-rooz.com پنج‌شنبه ٨ مرداد ۱٣٨٨ - ٣۰ ژوئيه ۲۰۰۹
------------------
نقل مطالب این وبلاگ در سایتها و نشریات داخل کشور، بدون ذکر منبع، بدون نام نویسنده، و یا با نام مستعار، همچنین با تغییر عنوان، بشرط عدم تغییر جدی در محتوای آنها آزاد است. نگارنده این سطور، به این دلیل هرگز علیه فرد و یا مؤسسه ای، دست به اعتراض و افشاءگری نخواهد زد. نقل مطالب این وبلاگ در سایتهای خارج از کشور، با- و یا بدون ذکر منبع آزاد است
.
-----------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر