دوشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۹۱

مستندی در باره انقلاب بهمن


 
اکبر تک دهقان
7 اسفند 1391- 25 فوریه 2013

جمعی از دانشجویان و جوانان مدافع مبارزات مردم ایران در خارج از کشور، در سی و چهارمین سالگرد پیروزی قیام مسلحانه توده ای علیه رژیم دیکتاتوری پلیسی پهلوی، مستندی پیرامون انقلاب بهمن تهیه نموده، در اختیار عموم قرار داده اند. این مستند، حاوی تحلیلها و اطلاعات ارزشمندی از شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران قبل از سرنگونی رژیم کودتایی و راهزن سلطنتی است. واقعیت این اطلاعات که با تنظیم و کیفیت حرفه ای عرضه شده، به روشنی بر باطل بودن ادعاهای ضد دموکراتیک طرفداران رژیم پهلوی و لیبرالهای حامی آنان صحه میگذارد - بویژه اینکه، در سالهای اخیر افرادی سابقاً نزدیک به طیف چپ، شرم نکرده، حتی دست به مستندسازی از ستمی (؟؟!!) که گویا مردم ایران نسبت به خانواده پهلوی اعمال کرده اند زده، و یا شرایط مهلک کنونی را بهانه ای برای پوشاندن سلطه گری جنایتکارانه رژیم سلطنتی قرار میدهند. این در حالی است، که سخنگوی سیاسی این خانواده ضد ملی، چندی پیش شخصاً اذعان نمود، آنها در جریان فرار از کشور در سال 1357، 62 میلیون دلار پول نقد، از ثروتهای مردم فقیر ایران را بنفع خود به خارج از کشور منتقل نموده اند.
 
در سالهای گذشته همچنین، افرادی بی وجدان و بی اعتناء به رنج و آلام مردم ایران تحت دیکتاتوری تروریستی اسلامی، بویژه از اعضاء سازمان "راه کارگر" و گروه عباس توکل [سازمان فداییان-اقلیت]، همصدا با جریان فاشیستی "حزب مشروطه"، استقرار رژیم هیتلری کنونی را بهتر از استقرار یک دولت انقلابی از نوع "ساندینیست ها" در نیکاراگوا معرفی کرده، یا وقوع این فاجعه غیرقابل تصور را برای کسب شناخت مردم از ماهیت اسلام، حتی ضروری شناخته اند!! محتوای چنین اظهارات تبهکارانه ای، نه نشانه بی اطلاعی و بیسوادی سیاسی چنین افرادی، بلکه نشانه حمایت آنها از تثبیت این رژیم بربرمنش و مشروعیت بخشیدن بر بی حقوقی مطلق توده های مردم ایران است. مستند فوق، اراده نسل انقلابی گذشته را برای ایجاد یک جامعه دموکراتیک به تصویر کشیده، هیچ جایی برای تأیید سقوط چنین افراد ظاهراً حتی مدافع سوسیالیسم باقی نمیگذارد.
 
مستند تهیه شده از سوی مبارزین نسل جوان در خارج از کشور همچنین سندی است، که بخش پیشرو کشور، بر خلاف مدعیان دیروز مبارزه انقلابی، بهیچوجه در ضرورت مبارزات نسل انقلابی پیش از خود با رژیم پلیسی ساواک تردید نکرده، بلکه با صراحت بر حقانیت این مبارزات پای می فشارد.
 
اعلان برنامه تلویزیونی کادر: ویژه انقلاب بهمن
مستندی در باره انقلاب بهمن 57- بخش اول
مستندی در باره انقلاب بهمن 57- بخش آخر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر