یکشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۲

مبارزه برای عدالت در جهانی نابرابر!

 
 
 
 
اکبر تک دهقان
30 تیر 1392- 21 ژوئیه 2013
 
شهروند آگاه و شجاع ادوارد اسنودن EDWARD SNOWDEN، سابقاً شاغل در یک مؤسسه امنیتی اینترنتی مرتبط با دولت آمریکا، بدلیل افشاء فعالیتهای گسترده جاسوسی توسط دولت کشور خود علیه تقریباً همه مردم جهان، از سوی دستگاه قضایی آمریکا تحت تعقیب قرار گرفته و به خارج از کشور خود گریخته است. او هم اکنون بطور موقت و تحت شرایطی اضطراری، در محوطه ترانزیت فرودگاهی در شهر مسکو مستقر شده و از دولت روسیه درخواست پناهندگی نموده است.
 
ادوار ژوزف اسنودن  SNOWDEN  JOSEPH EDWARD، متولد سال 1983 در ایالت نورد کارولینای آمریکا، کارمند فنی سابق سازمان سیا  CIAو آژانس امنیت ملی NSA بوده، و تا ماه مه سال 2013، بعنوان آدمین سیستم کامپیوتری شرکت مشاوره بوز آلن Booz Allen بکار اشتغال داشته است. این فعالیت در چهارچوب قرارداد شرکت مشاوره مزبور با سازمان سیا CIA صورت میگرفت. ضمن اشتغال در شرکت مزبور، او به اطلاعات مهمی پیرامون برنامه های بکلی سری دولت آمریکا برای کنترل سیستم جهانی اینترنت و تلفن دسترسی پیدا میکند. این فعالیتهای جاسوسی گسترده شامل استفاده از برنامه های کامپیوتری پریسم PRISM و بوند لز Boundless، همچنین برنامه سری انگلیسی Tempora میگشتند. اسنودن SNOWDEN سپس اطلاعات کشف شده را به دست یک خبرنگار مجله انگلیسی گاردین رسانده و خود بدلیل احتمال خطر بازداشت، در روز 20 مه به هنگ کنگ پرواز میکند. روزنامه مزبور هم، بدون اشاره به منبع خبر، اطلاعات فوق را در ماه ژوئن 2013 منتشر میسازد. اسنودن نیز در روز 9 ژوئن در هنگ کنگ هویت خود را علنی میکند.
 
او از روز 14 ژوئن 2013 از سوی دادستان کل ایالات متحده آمریکا به اتهام افشاء اسرار دولتی این کشور، و از روز 22 ژوئن هم از سوی این ارگان به اتهام جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفته است.
 
ادوارد اسنودن  EDWARD SNOWDEN سپس تحت فشار خطر تحویل او به دولت آمریکا، در روز 23 ژوئن طی یک هماهنگی احتمالی، همچنین کمک مؤسسه افشاء گری اینترنتی ویکی لیکس WIKI LEAKS، از طریق شرکت هواپیمایی ایر فلوت روسیه، به مسکو پرواز کرده، تا هم اینک در این شهر بسر میبرد.
 
ادوارد اسنودن EDWARD SNOWDEN در بخشی از آخرین نوشته خود، که به اواخر ژوئن و اوائل اوت و در مسکو مربوط است، یاد آور شده است: من همچنان خود را آزاد میدانم، تا به انتشار مطالبی که به سود عموم است، اقدام کنم.
 
وی در ادامه نوشته است قطع نظر ازاینکه چند روز به زندگی اش باقیمانده باشد، خود را به مبارزه برای عدالت در جهانی نابرابر متعهد میداند. *1
 


پیش از این هم، جولیان آسانژ JULIAN ASSANGE  و چندین افشاء کننده اسرار فعالیتهای جاسوسی دولت آمریکا، تحت تعقیب قرار گرفته اند. هم اینک حتی یکی از افشاء کننده گان جنایات ارتش آمریکا در عراق بردلی منینگ BRADLEY MANNING که یک درجه دار سابق آمریکایی درعراق است، در خطر محکومیت به حبس ابد قرار دارد.


جولیان آسانژJULIAN ASSANGE ،  ادوارد اسنودن EDWARD SNOWDE و بردلی منینگ    BRADLEY MANNING   به همان صفی تعلق دارند که کمونیستها، آزادیخواهان راستین، ستمدیدگان و مورد تبعیض واقع شده گان سراسر جهان در آن صف قرار دارند. این گروه از آزادیخواهان، با امکاناتی که صرفاً از توانایی تخصصی و شرایط شغلی شان ناشی شده است، شجاعانه و بطور فردی دست به افشاء بزرگترین تبهکاریها و جنایاتی که قدرتهای امپریالیستی تحت پوشش دروغین "دموکراسی" مرتکب شده اند، میزنند. آنها در این تلاش صمیمانه خود، ریسک از دست دادن شغل و درآمد و رفاه و آزادی و حتی جان خود را پذیرفته، مانع از آن میشوند، که در جهان قدرقدرتی صاحبان ثروت و قدرت، کورسوهای مقاومت در کانونهای امپریالیستی رو به خاموشی بروند.
 
--------------------
توضیحات
نهاآنها
*1- یکی از آخرین اظهارات ادوارد اسنودن:
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر