دوشنبه، آذر ۱۷، ۱۳۹۳

علیه کمک به وحشت پراکنی دسته خون آشام "داعش" در سایتهای خبری


این دو مطلب پیش از این در این وبلاگ، و در اعتراض به سایت خبری "پیک ایران" در تبلیغ درنده خویی گله آدمخوار "داعش" از طریق انتشار عکس و فیلم، منتشر شده است. بدلیل اصرار این افراد در ادامه تبلیغ سیاسی بنفع این دسته خون آشام، هر دو مطلب بدون تغییر مجدداً در اینجا درج میگردند:
-----


29 مرداد 1393- 20 اوت 2014

سایت خبری "پیک ایران" چندی است که دست به انتشار تصاویر قتل و قساوت توصیف ناپذیر گله آدم خوار "داعش" میزند- این وبسایت پیش از این هم، در ستونهای ویژه اسپم های خود، بدفعات از لحظات تصادف و مرگ و قتل تصاویری را منتشر میکرد. این وبسایت ظاهراً رسانه ای وابسته به جریان قوم گرا و جدایی طلب "اتحاد فداییان کمونیست" است- یا شاید هم برعکس!!

تبلیغ سیاست قتل و کشتار انسانها از سوی دارودسته خون آشام "داعش"، تنها و تنها با هدف ایجاد ارعاب در میان توده مردم و عادی سازی ارتکاب قساوت بمثابه فرهنگ حکومتگری صورت میگیرد. وقتی یک سازمان سیاسی و یک سایت خبری هم، به بلندگوی آن مبدل میشوند، قضاوتی جز این نمیتوان در باره آنها نمود، که آنها هم، احتمالاً با هدف کسب نتایج هولناک "داعش" دست به این اقدام میزنند- هر اقدام یک رسانه ای و یا موضع گیری سیاسی تکرارشونده، معنای معینی دارد، و دیگر نمیتوان در تفسیر آنها بر دلائل موهوم و یا امکان وجود اشتباهات لپی و چاپی استناد کرد. 

تماشای لحظه قتل و لذت بردن از صحنه های واقعی اعدام و کشتار انسانها، ویژه کاراکتر بدوی، غیرمتمدن، عقب مانده و ضددموکراتیک است. اینکه جریان مجازی ذکر شده در بالا، که هیچ جایی در تاریخ سازمان چریکهای فدایی خلق ایران نداشته است نیز دست به ترویج چنین صحنه هایی میزند، بیان چیزی جز بدویت، عقب مانده گی و پوچی فرهنگ سیاسی حاکم بر تصورات این افراد نیست.

بخش بزرگی از اخبار این سایت به بازتکثیر اطلاعات بی ارزش اختصاص دارد، که مطالعه و لذت بردن از آنها، ربطی به افراد روشن و بافرهنگ و سیاسی جدی ندارد. این  نوع اطلاعات، برای لحظه ای، با سطح اولیه بلاهت انسان تماس برقرار کرده، برای مدت کوتاهی باعث ایجاد احساس لذتی کاذب و احمقانه شده، نه به جریان فکر و درک و رشد، بلکه به یک "هه هه هه" ختم شده و بعد هم مثل حباب محو میشوند! در غرب، مجلات و روزنامه های مروج چنین اطلاعاتی را، روزنامه های "بولو وار"، جنجال پرداز و نظایر آنها و خواننده گان آنها را احمق مینامند! سایت "پیک ایران"، بویژه در چند سال اخیر، غالباً به محیط انتشار چنین مهملاتی مبدل شده است. حتی ستون اصلی آن هم، که ظاهراً به انتشار اخبار جدی میپردازد، در دوره اخیر، عمدتاً به روش ایجاد واکنش تمسخرآمیز "اه ...، اه ...، اه ...، " و سپس تولید "هه هه هه"، عمل میکند:

"سگی در آمریکا شهردار شد"؟؟!!؛ "بزرگترین سوسک دنیا"؟؟!!؛ "کوچکترین کرم دنیا"؟؟!!؛ "تصویر انسان بر کره مریخ"؟؟؟!!!؛ "موفقیت 10 اختراع مدیون جنگ جهانی اول (اه ... اه ... اه ....، چقدر جنگ خوب است؟؟!!)"، و این در صدمین سالگرد وقوع جنگی امپریالیستی برای کشتار مردم و تقسیم جهان میان راهزنان بین المللی!

"فیلم / این پسر بچه دوست ندارد کسی گوش و دماغش را از صورتش بکند" ؟؟؟!!!!" فتوای جنجالی شیخ سلفی در مصر: زنان را می توان زیر دوش حمام دید!" ؟؟!!؛ "طرح گوگل برای مقابله با کوسه‌های «کنجکاو»"؟؟!!

"فیلم / یکی از عجیب ترین تصادف هایی که دیده اید"؟؟!!

"شادی نتیجه 'توقع' شماست"؟؟!!. تحلیل سیاسی: شادی، نتیجه زندگی مرفه و کسب حق و حقوق فردی و اجتماعی نیست!
                                       
از میان سایتهای خبری فارسی زبان، بویژه سایت پاسداران قاتل یعنی "تابناک"، سایت "پیک نت" وابسته به جناح افراطی و انشعابی از حزب توده، همچنین سایت "العربیه" متعلق به حکام شمشیر بدست قبایل حجاز، و برخی موارد هم سایت موذیگری نوع آلمانی یعنی "دویچه وله"، که مدافعین دست چندم ساواک در آن دست بالا دارند، مروج این نوع روش خبررسانی هستند. در حالیکه سایتهای خبری حرفه ای عمده ای نظیر "بی بی سی"، "صدای آمریکا"، "رادیو فرانسه"، و"رادیو فردا"، و یا سایتهای خبری دیگری که سایت "پیک ایران" میتواند اندکی به روشن خبررسانی آنها نگاه کند، بسیار کمتر به ترویج مهملات فرهنگی- سیاسی از نوع فوق می غلطند.

شیوه خبررسانی سایت "پیک ایران" در توصیف بالا، همچنین سندی است، که نشان میدهد، عناصر مروج قوم گرایی و جدایی طلبی، جز تبلیغ نهیلیسم و بی فرهنگی، و بیرحمی و قساوت، حرف مهم دیگری برای گفتن ندارند- مطمئنناً به این دلیل، که تحقق هدف ضد بشری انحلال کشور ایران با 80 میلیون نفر جمعیت، در مرکز خاورمیانه و در جهان پرآشوب کنونی، جز از طریق یک جنگ داخلی مهلک و کشتارهای گسترده مردم عملی نیست. شاید کسب شناخت از فعالیت رسانه ای "اتحاد" غیرفداییان ضدکمونیست، باعث گردد، تا جریانات چپ محفلی در خارج از کشور اندکی به هوش بیایند، که در پس ادعاهای مشکوک و بیربطی نظیر "ایران، کشوری کثیرالمله"، "حق ملل در تعیین سرنوشت خویش" و "جمهوری فدراتیو شورایی" این گروه، چه کسانی و با چه انگیزه های غیرانسانی و کینه توزانه ای به کمین مردم ایران نشسته اند.
----------



منبع: وبسایت کانال اول تلویزیون دولتی آلمان آ-ار-د ARD
ترجمه: اکبر تک دهقان
30 مرداد 1393- 21 اوت 2014

 برخورد رسانه های آلمانی با فیلم قتل خبرنگار آمریکایی توسط داعش

اکثریت رسانه های بزرگ خبری آلمانی، از نمایش تصاویر سربریدن خبرنگار آمریکایی جیمز فولی James Foley از سوی شبه نظامیان تروریست داعش خودداری میکنند. در اینجا نگاهی به برگزیده ای از مواضع این رسانه ها می اندازیم:

کانال اول تلویزیون دولتی آلمان آ-ار-د ARD: معاون هیئت تحریریه بخش آ-ار-د اکتوئل ARD-aktuell میگوید: بخش خبر این کانال die Tagesschau، از واکنشهای بین المللی نسبت به این ویدوئو گزارش خواهد کرد، اما از نمایش فیلم مورد اشاره خودداری میکند. در خبررسانی تفسیری پیرامون این واقعه، تنها تصویر غیرمشخص یک لحظه کوتاه نشان داده شده، از نمایش تصویر از نزدیک پرهیز خواهد شد. همچنین عکسی از قاتل که یک چاقو بدست دارد هم نشان داده نخواهد شد. به این وسیله شکلی برای گزارش انتخاب خواهد شد، که تا حد ممکن نشاندهنده موضع منفی ما نسبت به آن باشد. سازمانهای تروریستی از پخش این صحنه ها در محیط اینترنت، هدف همیشگی خود یعنی ایجاد ترس و وحشت را دنبال میکنند. *1

سخنگوی کانال دوم تلویزیون آلمان چد-د- اف ZDF: برنامه های خبری و بخش آنلاین این کانال، این ویدوئو را نشان نخواهند داد- نه بطور کامل و نه تکه ای از آن را. ما همچنین به این ویدوئو لینک نخواهیم داد. این ویدوئو به آشکارترین وجهی، کرامت انسانی ژورنالیستها را جریحه دار میکند. داعش نمایش این صحنه ها را بعنوان وسیله ای برای تبلیغ سیاسی Propagandamittel مورد استفاده قرار میدهد و ما نباید محیطی برای نشر آن در اختیارش قرار دهیم. کانال دوم تلویزیون آلمان، با توجه به اصول اخلاقی حاکم بر کار ژورنالیستی، تصاویری از لحظات مرگ و عذاب انسانها را نشان نخواهد داد.*2

سخنگوی روزنامه فرانکفورتر آلگه ماینه چایتونگ Frankfurter Allgemeine: روزنامه فرانکفورتر آلگه ماینه چایتونگ بعنوان یک پرنسیپ، تصاویر مشهور به "تصاویر شوک آور" را نشان نمیدهد. ضرورتی برای تفسیر این واقعه بکمک تصاویر، وجود ندارد. "در همه حال باید از تبلیغ سیاسی [بنفع تروریستها] خودداری شود."*3

مسئول هیئت تحریریه سایت خبری اشپیگل آنلاین Spiegel Online میگوید: این سایت نه فیلم ویدوئویی و نه تصاویری از اعدام را نشان نخواهد داد. همچنین ما به این ویدوئو لینک هم نخواهیم داد. این نظر همگی اعضاء تحریریه است که نشان دادن تصاویر، تنها انجام تبلیغ سیاسی Propaganda برای داعش است.

سایر مؤسسات بزرگ خبری آلمان نظیر زود دویچه چایتونگ Süddeutsche Zeitung، دی تاگز چایتونگ Die Tageszeitung، چایت آنلاین Zeit online، کانال تلویزیونی خصوصی RTL، خبرگزاری آلمان Deutsche Presseagentur و شماری دیگر نیز همین موضع را اتخاذ میکنند.
--------------------
توضیحات مترجم
پیش از این (البته بدون اطلاع از مواضع رسانه های آلمانی، که به عصر مربوط است)، مطلبی در این وبسایت تحت عنوان: "سایت خبری "پیک ایران" و تبلیغ قساوت "داعش"؟!"، در نشانی زیر درج گردیده بود:
*1- کانال اول تلویزیون آلمان، به حزب سوسیال دموکرات، سبزها، اتحادیه های کارگری و بخش صنعت اقتصاد نزدیک است.
*2- کانال دوم تلویزیون دولتی آلمان، به حزب دموکرات مسیحی، بانکها و کنسرنهای بزرگ نزدیک است.
*3- روزنامه ای محافظه کار لیبرال و یکی از بزرگترین روزنامه های آلمان. این روزنامه به حزب دموکرات مسیحی آلمان نزدیک است. هر سرمایه دار و بانکدار آلمانی، این روزنامه را میخواند
برای مطالعه کامل مواضع رسانه ها:
عنوان اصلی مقاله: Hinrichtung zu zeigen, wäre Propaganda
نشان دادن اعدام، تبلیغ سیاسی خواهد شد
تاریخ اصلی خبر: 20 اوت 2014- 29 مرداد 1393 ، ساعت 17.45
فونت درشت و خط کشی در بالا، از مترجم است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر