پنجشنبه، دی ۲۵، ۱۳۹۳

تاریخ فدایی؛ تاریخ امید و خیزش دوباره!


چندی پیش در این وبلاگ از مادر مقاوم و صمیمی فداییان خلق رفقا هوشنگ ترگل و خسرو ترگل یاد شد. کسی در این کشور نبود، که کمترین آشنایی با مسائل سیاسی و مبارزاتی داشته باشد، اما نام مادر ترگل را، که به آزادی مردم ایران و پیشرفت کشور عشق می ورزید، نشنیده باشد. مادر ترگل هم نظیر هزاران مادر مقاوم فرزندان شجاع مردم ایران درگذشت- در شرایط شکست انقلاب بزرگی که فرزندانش از آغازگران اولیه آن بودند؛ چه بسا در اندوه و در تنهایی!

نگارنده در تاریخ فوق، موفق به یافتن تصویری از رفیق خسرو ترگل، برادر کوچکتر رفیق هوشنگ نشد. حال اما در نشانی زیر، یک ویدوئوی زیبا، همراه با تصاویری از پیشتازان فدایی، وجود دارد. در این ویدوئو همچنین از دقیقه 2.14 تا دقیقه 2.30، تصاویری از مادر ترگل و رفقای فدایی هوشنگ و خسرو ترگل، تصاویر متعدد دیگری از بنیانگذاران و کادرهای اولیه سازمان و مادران فدایی، از آنجمله مادر رفقا بهروز دهقانی، روح انگیز دهقانی و اشرف دهقانی، و قطعه ای از سخنرانی مادر رفقای فدایی خشایار و کیومرث سنجری در دسترس قرار دارند.

امید که مردم ایران، در شرایط رجوع به تاریخ قهرمانیهای شجاع ترین فرزندان خود و درس گیری از این تجربه تاریخساز برای دگرگونی وضع حاضر، و ایجاد یک جامعه دموکراتیک، پیشرفته و عادلانه قرار گیرند.

ویدوئو؛ به یاد مادران چریک های فدایی خلق ایران

بخاطره مادری مقاوم از تاریخ فدایی، مادر ترگل!

--------------------  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر