شنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۳

"ادب از که آموختی؟ ازنئولیبرال ها!!



حتماً شما هم شنیده و خوانده اید، که احزاب لیبرال "مدرن" و محافظه کار "متمدن"، بطور مؤدبانه و "بورژوایی" برخورد کرده، به "دگر اندیشان" احترام گذاشته، براساس رأی اکثریت مردم عمل میکنند. اینکه چگونه همین جریانات، در هر کودتای نظامی جنایتکارانه ای، در کنار قاتلان مردم هر کشوری قرار داشتند، نیازی به اثبات و آوردن شاهد نیست. حال اما در نمونه زیر، بسادگی میتوان دید، که احترام آنها به دیگران، یعنی احترام به افراد و جریاناتی از نوع خودشان! اگر کسی، نظیر آلکسیس سیپراس از سنت چپ انقلابی، در مقابلشان ظاهر شود، رعایت ادب و نزاکت ساده را هم از او دریغ خواهند کرد!

----------

جایگاه صابون و پسورد در فلسفه نئولیبرالیسم یونانی!

منبع: سایت مجله "اشپیگل آنلاین" Spiegel Online
ترجمه: اکبر تک دهقان
11 بهمن 1393- 31 ژانویه 2015

نخست وزیر سابق یونان، آنتونیس ساماراس (Antonis Samaras)، از قرار معلوم بازنده بدی است. او برای جانشین خود، آلکسیس سیپراس (Alexis Tsipras)، ساختمانی بدون ارتباط "وایرلس لان" (Wireless LAN) برجای گذارده است. به همین دلیل بر روی وبسایت دولت، هنوز او [بعنوان نخست وزیر] بر سر کار است- و نخست وزیر و کارمندان جدید [هم تاکنون] قادر به تغییر آن نشده اند.   

در روز دوشنبه (26 ژانویه)، آلکسیس سیپراس و کارمندان او، وقتی که ویلای ماکسیموس (Villa Maximos)- ساختمان مجلل نخست وزیری یونان-، را تحویل گرفتند، غافلگیری غیردوستانه ای در انتظارشان بود. نخست وزیر قبلی و کارکنان او، تقریباً هیچ چیزی باقی نگذاشته بودند، حتی پسوردهای ارتباط اینترنتی "وایرلس لان" را هم با خود برده بودند.

یکی از کارکنان نخست وزیر جدید، که خود سالها است برای نخست وزیران مختلف به خدمت اشتغال داشته، میگوید: "ما در تاریکی نشسته ایم. اینترنت نداریم، دارای دسترسی به ای- میل نیستیم، و امکانی برای ارتباط با یکدیگر نداریم."

بدلیل قطع ارتباط در ویلای نخست وزیری، وبسایت رسمی نخست وزیر یونان، هنوز هم (27 ژانویه) تصویر آنتونیس ساماراس و زندگینامه او را نشان میدهد. این در حالی است، که از روز دوشنبه (26 ژانویه) رئیس جریان چپ سیریزا، آلکسیس سیپراس، رسماً نخست وزیر این کشور است.
 !شب اعلام نتایج انتخابات یونان

کارمند ذکر شده نخست وزیری به "اشپیگل آنلاین" گفت: "این برای اولین بار است، که تحویل پست نخست وزیری با اینهمه ترشرویی برگزار شده است." به گفته او: "آقای ساماراس امور نخست وزیری را سرراست و بی نقص تحویل گرفته، و همه چیز بخوبی انجام شده بود. او اما در مورد آلکسیس سیپراس، به همین ترتیب عمل نکرد."

آنتونیس ساماراس، طی روزهای گذشته نشان داده بود، که بازنده بدی است. وقتی که آلکسیس سیپراس در روز دوشنبه [26 ژانویه] پس از پایان مراسم تحلیف در ساختمان ریاست جمهوری، به ویلای نخست وزیری وارد شد، او در محل حضور نداشت. به این ترتیب، آنتونیس ساماراس یک سنت را شکست: رسم است، که یک نخست وزیر در حال مرخص شدن، در محل ساختمان نخست وزیری به جانشین خود خوش آمد بگوید و برای دوران نخست وزیری او آرزوی موفقیت کند.

اطرافیان نخست وزیر مرخص شده به این اشاره میکنند، که آنتونیس ساماراس، براساس قانون اساسی یونان، موظف نیست که به جانشین خود خوش آمد بگوید.*1

فعلاً ممکن است نبود امکان ورود به اینترنت، کمترین مشکل برای آقای سیپراس و تیم او به حساب آید. رسانه های یونانی گزارش میدهند، که کارمندان آنتونیس ساماراس، حتی صابون دستشویی توالت کارکنان ویلای نخست وزیری را هم باقی نگذاشته اند!*2

تصویر آلکسیس سیپراس در صفحه اول سایت نخست وزیری یونان او را از نیمرخ چپ نشان میدهد! 
--------------------  
توضیحات

مراسم تحلیف نخست وزیر جدید یونان، آلکسیس سیپراس، با حضور رئیس جمهور این کشور- همراه با نکات ویژه یک تازه وارد از طیف چپ انقلابی، برخورد مؤدبانه به خبرنگاران بعنوان مردم و فراموش کردن نمایندگان طبقات حاکمه! او در برابر اسقف اعظم و به خدا و مذهب سوگند نخورد، بلکه در حضور رئیس جمهور اعلام کرد، که همواره به منافع کشور و مردم یونان خدمت خواهد کرد:


*1- در قانون اساسی هیچ کشوری، ماده ای راجع به چگونگی خوش آمد گویی نخست وزیر قبلی به نخست وزیر جدید در محل کاخ نخست وزیری وجود ندارد! اما نخست وزیر سابق، در کجا و چگونه باید کاخ نخست وزیری و امور آن را به مقام جدید تحویل دهد؟ مطمئنناً این اقدام نمیتواند در مقابل ایستگاه راه آهن شهر و یا در کنار یک باجه تلفن انجام بگیرد!

*2- براساس قانون اساسی یونان، حزبی که در انتخابات پیروز شده، برای معرفی کابینه جدید 3 روز وقت دارد. انتخابات در روز یکشنبه 25 ژانویه برگزار شده، دوشنبه صبح زود نتایج قطعی بطور رسمی اعلام شده است. آلکسیس سیپراس همان روز قبل از ظهر به دیدار رئیس جمهور رفته و گفت: چون ما راهی طولانی در پیش داریم، بهتر است، زود راه بیفتیم!

در بعد از ظهر 26 ژانویه، مراسم تحلیف در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد و همان روز هم، آلکسیس سیپراس بمنظور ادای احترام به سوی آرامگاه پارتیزانهای کمونیست یونانی جانباخته در جنگ ضد فاشیستی حرکت کرد. آقای آنتونیس ساماراس، از همه این مسائل بطور رسمی از طریق کاخ ریاست جمهوری مطلع گردیده، بنابراین، باید در محل کاخ نخست وزیری حاضر شده، به نخست وزیر جدید خوش آمد گفته، امور کاخ را شخصاً به او و کارمندان او تحویل میداد. اما "عقده" لاعلاج ضد کمونیستی، و بی نزاکتی بیمارگونه لیبرالها و محافظه کاران نسبت به نیروهای چپ، او را از انجام یک مراسم رسمی ساده بازداشت.

آقای آنتونیس ساماراس، از سال 1990 تاکنون در پستهای مختلف وزارت و نمایندگی پارلمان و عاقبت نخست وزیری این کشور قرار داشته، و به یک پای ثابت قشر سیاسی، نظامی، مالی فاسد این کشور تعلق دارد. او از قرار باور نمیکرد، که روزی، نیرویی چپ و وابسته به سنت کمونیستهای یونان در تاریخ پس از جنگ دوم این کشور، او را از کاخ نخست وزیری به بیرون راهنمایی کند.

در زیر، نشانی وبسایت رسمی دولت یونان، که هنوز تا روز 30 ژانویه، مرتباً قطع و وصل میشد، و عاقبت به ترتیبی در اختیار کارمندان جدید کاخ نخست وزیری قرار گرفته است:


---------------------
- انتخاب تصاویر از مترجم فارسی است.
- انتخاب عنوان مقاله در اینجا از مترجم فارسی است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر