دوشنبه، مرداد ۲۶، ۱۳۸۸

پیرامون وبلاگهای جمهوری شورایی


بازدید کننده گرامی!

همه وبلاگهایی که از سوی این نگارنده تأسیس، و تا مدت کم یا بیش از 2 سال نیز فعال بودند، در روز 22 مرداد، از شبکه اینترنت حذف شدند؛ این اما شامل وبلاگ " جمهوری شورایی" و آرشیو آن نمی گردد.

این مجموعه از سوی تأسیس کننده آن تحت عنوان " گروه وبلاگهای جمهوری شورایی" نامیده شده بود. هدف از نامگذاری فوق، ذکر آنها بدون نام بردن یک به یک، و نه بهیچوجه، ایجاد توهم مبنی بر وجود یک گروه از افراد، نظیر یک گروه سیاسی بود. از آنجا که همه مطالب- بجز مواردی محدود، نقل شده از سایتهای دیگر-، با یک امضاء مشخص درج میگردید، نویسنده، مشغله ای پیرامون توهم آفرینی، و یا گمراه سازی دیگران از این طریق نداشت.

دلیل تأسیس وبلاگهای متعدد، تنها تعدد موضوعات مورد علاقه نگارنده و بحث پیرامون آنها، از این طریق همچنین، تبلیغ بنفع توجه به نکاتی از انواع فوق برای عناصر مستقل و نزدیک به تئوری و پراتیک" سازمان چریکهای فدایی خلق ایران"، در داخل کشور بود؛ به علت تفاوت این موضوعات، امکان انتشارهمه مطالب در رابطه با آنها در وبلاگ جمهوری شورایی، وجود نداشت. نویسنده معتقد است، مطالب معینی و موضوعات خاصی در این وبلاگها، در بحثهای مخالفین رژیم اسلامی در اینترنت، در سطح معینی بی تأثیر نبوده اند؛ صرفنظر از اینکه، قبل از همه، برای نویسنده این سطور نیز، میدان بازی را برای کار فکری، و جبران حرفهای فرو خورده در دوره های گذشته – کار مثلاً تشکیلاتی در یک باند شبه چپ- ایجاد کرد. از این رو، با صراحت به کسانی که ترور فکری و شخصیتی ناشی از مناسبات ارتجاعی در دسته جات خارج از کشوری، موسوم به " حزب" و " سازمان" را نمیخواهند و یا نمیتوانند تحمل کنند، میتوانم توصیه کنم: یک وبسایت رایگان برای خود ایجاد کن و به مردم بگو، چه فکر میکنی؟ نتایج کار و خلاقیت انسان - حتی تحت شرایط امپریالیسم -، امکاناتی ایجاد کرده است، که هیچ سرکوبگر و الدنگ سانسورچی و لمپن شبه سیاسی از جنس فرخ نگهدار، مصطفی مدنی و عباس توکل، قادر به ممانعت انسان آزاد به استفاده از آن نخواهد بود.

تعطیل وبلاگهای ذکر شده، به دو دلیل اساسی زیر صورت گرفت:

1- دلیل اول، عدم توانایی نویسنده، در به روز نمودن منظم آنها است. این اما نه یک عامل شخصی و مکانیکی صرف، بلکه از عدم وجود امکان مؤثر یک فعالیت تشکیلاتی، تضعیف شدید موقعیت اجتماعی طیف فدایی- اقلیت و فقدان نیروی متشکل و وابسته به تئوری و پراتیک آن در جامعه و خارج، همچنین، برخی از معضلات در زندگی روزمره ناشی شده است. فعالیت فکری حرفه ای مولد از دید این نگارنده، نه یک اقدام ایستا، خود نمایی بورژوایی رایج در میان چپ محفلی خارج و حرکتی از نوع " باری به هر جهت " و گذران امور، بلکه پاسخ به یک ضرورت مبارزاتی، و ارتقاء مداوم کمی و کیفی آن در این راستا است. آشفتگی و ناروشنی عمیق در طیف نیروی مستقل فدایی- اقلیت، کار فکری در این زمینه را کم مخاطب ساخته، علیرغم وجود دهها مطلب و مقاله نیمه کاره، به روز شدن منظم وبلاگها را بدنبال نیاورده، حتی برعکس، فشارفکری مضاعفی را ایجاد کرده، و از فعالیت منظم وبلاگ " جمهوری شورایی" نیز کاسته است. از این رو، برای حفظ این وبلاگ، منظم ساختن و بهبود کیفیت آن، باید همه وبلاگهای نامبرده حذف میشدند.

این نگارنده قصد دارد، در صورت امکان و در آینده، فعالیت وبلاگهای" کاپیتال"، " دموکراسی اقتصادی"، " خود- آگاهی"، و " برنامه سیاسی" را در سرور Blogspot ازسر بگیرد. این موضوع نیز قابل ذکر است، که وبلاگهای نامبرده در سطر بالا ، همچنین، " 4 بهمن 64" و " یادداشتهای اولیه"، در دوره فعالیت نسبتاً منظم گذشته، مورد استقبال واقع شده، مخاطبان قابل توجهی داشته اند.

2- دلیل دوم تعطیل وبلاگهای مورد بحث، به مشکلات استفاده از سرورهای داخلی برمیگردد. لازم به تأکید است که نویسنده در اینجا، به آن گروه از افراد تعلق ندارد، که مداوماً شک و تردید امنیتی و حتی وابستگی مسئول سایت بلاگفا به رژیم اسلامی را مطرح و دامن میزدند. مسئول وبلاگهای فوق، از خدمات رایگان سایت بلاگفا با کمال میل استفاده کرده، هیچگونه شکایتی از این سایت نداشت. همچنین با هیچ ادعای منفی مربوط به این سایت همراهی نکرده، به مهملات افراد غیرمسئول که بساده گی آب خوردن، با حیثیت مردم بازی میکنند، بهایی نداد.

اما استفاده از سرورهای داخلی، بدون دامن زدن به وحشت از رژیم- آنچه که رژیم خود میخواهد- هم اکنون با مشکلاتی روبرو شده است؛ این بطور خاص به موضوع قانون جدید مربوط به رایانه ها برمیگردد. براین اساس و همچنین با توجه به شدت گیری سرکوب همگانی بعد از انتصاب دوباره احمدی نژاد، تعمق بر استفاده و یا عدم استفاده از سرورهای داخلی- مستقل از دعاوی افراد غیرمسئول -، به یک سوال روز مبدل شده است. نگارنده این سطور، برای عدم تبدیل شدن خود و خواننده گان به طعمه ساده رژیم اسلامی، بناچار از این پس از سرورهای داخلی استفاده نخواهد کرد. هرچند براساس تجارب قبلی، استفاده از سرور بلاگفا، برای ارتباط با مخاطبین، امکان ساده تر و مؤثرتری محسوب میشد.
pouyane50@yahoo.de www.j-shoraie.blogspot.com www.j-shoraii.blogspot.com آرشیو
-------------------
- برای دریافت هر مطلبی از وبلاگهای حذف شده، میتوانید آن را به نشانی ای- میل نویسنده اطلاع دهید.

- وبلاگهای حذف شده عبارتند از: کاپیتال، بازسازی، دموکراسی اقتصادی، ای رفیقان، ، 4 بهمن 64، نفتگران، دولت و انقلاب، خود- آگاهی و یادداشتهای اولیه. دو وبسایت آخری، از محتوا خالی شده، اما بهر دلیلی قابل حذف شدن نبودند. وبلاگ " سازمانیابی دانشجویی" هم، بدلیل فنی فعلاً قابل حذف نیست.

- همچنینن نگارنده، مدتی پیش نیز، وبلاگهای " تندر" در سرور بلاگ سپات، بمنظور بحث پیرامون تئوری و پراتیک سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، وبلاگ " کاپیتال" در بلاگ سپات، در حال انتقل مطالب وبلاگ کاپیتال از سرور بلاگفا بر روی آن، و وبلاگ " خود آگاهی" بمنظور انتقال مطالب همین وبلاگ از سرور بلاگفا به سرور بلاگ سپات را راه اندازی نموده بود. این وبلاگها نیز فعلاً حذف شدند.

- هم اکنون بجز وبلاگ جمهوری شورایی در آدرس جدید( همین وبسایت کنونی)، وبسایت جمهوری شورایی در نشانی قدیم( حال بعنوان آرشیو)، همچنین وبلاگی تحت عنوان " پیک بهمن"، که بمنظور انتقال تمام مطالب جمهوری شورایی بر روی آن، برای مواردی نظیر هک شدن کامل جمهوری شورایی تأسیس شده بود وجود دارند. " پیک بهمن"، بعد از انتقال دو مطلب از جمهوری شورایی، بدلیل فنی از کنترل خارج شده و امروز بهمان دلیل، قادر به حذف کردن آن نیستم.
---------------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر