پنجشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۸۸

" رئیس جمهور فاشیست، پلی تکنیک جای تو نیست! "


جمله بالا بر روی یک پلاکات ساده کاغذی چین و چروک خورده، در دست دانشجویی شجاع و چپ، به یکی از نمادهای شناخته شده مبارزات دانشجویی تعلق دارد. این دانشجوی مبارز، محمد یوسف رشیدی، امروز در شهر نوشهر- محل سکونت خانواده خود- بدست دژخیمان اسلامی، گرفتار شده است. او پس از برخورد متهورانه و در شأن رئیس پاسداران جنایتکار حاکم، با حکم تبهکارانه تعلیق، از ادامه تحصیل در دانشگاه علم و صنعت تهران (امیرکبیر) بازماند. محمد یوسف رشیدی، پس از واقعه بالا، مدتی نیز تحت تعقیب قرار گرفته، و ناچار به زندگی غیرعلنی گشت. 

رئیس جمهور رژیم، در روز 20 آذر سال 1385، با چندین روز تأخیر در دانشگاه امیرکبیر بقصد ابراز قدرت و شاخ و شانه کشیدن برای دانشجویان، حضور یافت. دانشجویان مبارز با شدت به او اعتراض کرده، چندین تصویر او را هم به آتش کشیدند.
برطبق تنها گزارش موجود، دانشجوی مبارز رشیدی، پس از بازداشت و انتقال به بازداشتگاه اداره کل اطلاعات استان مازندران، دست به اعتصاب غذا زده است. این تنها خبری است، که خانواده او آن را در اختیار دوستانش قرار داده است.
-------------------------------
توضیحات




در این منبع، گزارش کوتاهی از حضور احمدی نژاد در پلی تکنیک، در تاریخ ذکر شده، درج شده استhttp://sarzaminepedari.blogspot.com/2006/12/blog-post.html



- در گزارشی در گاردین در روز 18 دسامبر 2006، پیرامون محمد یوسف رشیدی:

دانشجويي 21 ساله که شعار "رئيس جمهور فاشيست" را در دست داشت در ميان اخراج شدگان است. گفته مي شود وي بعد از انتشار عکسش توسط رسانه هاي خارجي، از جمله گاردين، در خطر قرار گرفته و بعد از آن که با دو مامور محافظ احمدي نژاد هم درگيري پيدا کرد، مخفي شده است.

يکي ديگر از دانشجويان بسيجي گفت: " پدرش را در مي آوريم. او واقعا خطرناک است. مراقبين اکنون در خوابگاه دنبال او مي گردند." گزارش گاردین در این نشانی:http://www.roozonline.com/persian/archive/overall-archive/news/article/2006/december/19/-13da54af65.html
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر