شنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۳

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران و تعهد به پرنسیپ ها و اخلاقیات سوسیالیستی

 
در ذیل توضیح شماره 29، از نوشته محمد دبیری فرد (حیدر تبریزی)، یکی از اعضاء قدیمی سابق سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، در متن "بیژن جزنی" از مجله آرش و تحت این نشانی:  
 
 
چنین میخوانیم:
 
سازمان هیچگاه اقدامی در جهت جلب و جذب و عضوگیری افراد مذهبی یا مجاهد نکرد، ولی ما با نمونه‌هائی روبرو شده بودیم که نشان دهندۀ تلاش مجاهدین برای جذب مارکسیست‌ها بود. برای مثال، بودند رفقائی که با مجاهدین ارتباط گرفته و خواستار وصل شدن به سازمان ما شده بودند، ولی مجاهدین در وصل کردن ارتباط، تعلل کرده و تلاش نموده بودند رفقا را جذب و عضوگیری کنند. این یکی از موارد انتقادی رفقای ما به سازمان مجاهدین بود. در سرمقالۀ نبرد خلق، شمارۀ 6، در این باره سازمان از جمله به این شکل هشدار داده بود:
 
«کمونیست‌هائی که داخل سازمان سیاسی غیرکمونیستی می‌شوند، فقط به خودشان و به جنبش کمونیستی لطمه نمی‌زنند، بلکه آن سازمان را هم دچار تضادهای متعارض داخلی، بی‌نظمی، سردرگمی، نوسان افسارگسیخته به چپ و راست، از دست دادن موضع اجتماعی و جدا شدن از توده‌ها و طبقۀ خود و حتی تجزیه و تلاشی می‌سازند. ممکن است خود این سازمان‌ها، به علت نداشتن جهان‌بینی علمی، تصور کنند که قوانین علمی حاکم بر جامعه را می‌توان با «تدبیر» دگرگون کرد و بدین جهت با پذیرفتن مارکسیست ـ لنینیست‌ها به عضویت سازمان خود، مشکلات غیرقابل حلی برای خود به وجود بیاورند. در اینجا کمونیست‌ها باید آگاهانه عمل کنند. زیرا کمونیست‌ها باید به حفظ اصالت این سازمان‌ها به عنوان بخشی از نیروی انقلاب علاقمند باشند و به جای عضو شدن در این سازمان‌ها، با آنها فقط در عمل مشخص همکاری کنند».
--------------------
توضیح
 
فونت درشت و خط کشی زیر سطور، از وبلاگ بازسازی است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر