دوشنبه، خرداد ۰۵، ۱۳۹۹

هنگ کنگ امروز: خودکشی سیاسی "جنبش دموکراتیک" شبه فاشیستی!

هنگ کنگ امروز؛ سردر دفتر نمایند گی دولت مرکزی در شهر، در لحظات برگزاری کنگره ملی خلق چین در پکن!

کنگره ملی خلق چین، با حضور نزدیک به 3 هزار نفر نماینده گان مردم، بدلیل معضلات ناشی از بروز پاندمی کووید-19، نه در روز 5 مارس امسال، بلکه در روز 22 ماه مای، یعنی روز جمعه هفته جاری، افتتاح شد. کار این کنگره به مدت 10 روز ادامه داشته، اقدامات اصلی آن، به بررسی و تصویب قوانین ضروری در ارتباط با مقابله با عواقب اقتصادی پاندومی کووید-19، مربوط خواهند بود.

سیزدهمین کنگره ملی خلق چین، طی نشست امروز خود، آغاز بحث پیشنویس"قانون امنیت ملی" برای منطقه خودمختار هنگ کنگ را بتصویب میرساند. به اعلام وزیر امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز، "این قانون باید فوراً به اجرا گذاشته شود"- و این یعنی، ضربه قطعی بر سربازان قدرتهای امپریالیستی، از نوع سلطنت طلبان ایرانی و لیبرالهای همجنس آلمانی، آمریکایی، انگلیسی، استرالیایی، کانادایی و تایوانی آنها؛ که حتی در روزهای سخت مبارزه با بحران کرونا و بار فوق العاده سنگین انسانی و اقتصادی آن برای جمهوری خلق چین، از تداوم تشبثات ضد مردمی خود، علیه ثبات کشور و زندگی صلح آمیز یک میلیارد و چهار صد میلیون نفر مردم چین، کوتاه نیامدند.

اینکه پیشنویس این قانون، در روز دوم گشایش کنگره، مطرح، و در طی روزهای کنگره، مورد مشورت و بحث قرار گرفته، در روز 28 ماه مای به تصویب خواهد رسید، سندی است بر اینکه، احتمالاً دولت چین قصد دارد، هنوز در زمان برگزاری جلسات کنگره ملی خلق، بنحوی بر فضای سیاسی هنگ کنگ و رفتار دسته جات نئولیبرال مشغول تاخت و تاز در خیابانهای هنگ کنگ، تأثیر گذاشته، به آنها بطور جدی اخطار دهد.

محتوای طرح فعلی "قانون امنیت ملی"، در متن توافق انگلستان و جمهوری خلق چین در 19 دسامبر 1984/ 28 آذر 1363، که از روز 1 ژوئیه 1997/ 10 تیر 1376، بمرحله اجراء گذاشته شد، ذکر شده است. قانونی که "جدایی طلبی، خیانت به کشور و سرنگونی قهرآمیز" در هنگ کنگ را جرم محسوب میکند. محتوای این قانون همچنین در قانون اساسی منطقه خودمختار هنگ کنگ و قانون اساسی جمهوری خلق چین نیز لحاظ شده است. اجرای این قانون در هنگ کنگ به دولت محلی و اختیارات آن محول شده بود. اما از سال 2003-1382 تاکنون، هر تلاش دولت هنگ کنگ برای عمل به آن، از طریق اقدامات اپوزیسیون ضد چینی در پارلمان، به بن بست رسیده بود.

دولت جمهوری خلق چین، در تمام دوران هرج و مرج لیبرالی در هنگ کنگ، در مجموع، خوددار و صبور و صلح آمیز عمل کرده، به امید به سر عقل آمدن "معترضان" نشست. دولت مرکزی از هرگونه دخالتی در فعالیتهای نهادها و ادارات دولت خودمختار پرهیز کرد. "جنبش دموکراتیک" ضد کمونیستی اما، همه اینها را به ضعف و ناتوانی و ترس کمونیست ها از واکنش غرب تعبیر کرده، بر شدت تخریب و ویرانگری، شعارها و اقدامات علنی جدایی طلبانه خود، افزود.

اقدامات تخریبی دسته جات لیبرال بیرحم و باندهای خیابانی مشکوک آنها، از ژوئن 2019/خرداد 1398 تاکنون، دهها میلیارد دلار به اقتصاد هنگ کنگ و جمهوری خلق چین، بعنوان طرف اصلی تجاری آن لطمه زده، بشدت به اهداف رشد اقتصادی و بهبود وضعیت رفاهی توده های مردم، آسیب وارد آورده است. باندهای جدایی طلب، راسیست و ضد چینی، آشکارا و وقیحانه از قدرتهای امپریالیستی نطیر آمریکا، آلمان و انگلستان درخواست کمک کرده، به بدیهی ترین اصول احترام به موازین زندگی مشترک در چهارچوب قوانین یک کشور، لگد زدند. آنها وقاحت را به جایی رساندند، که حتی در کلاسهای درسی در مدارس هنگ کنگ، تهاجمات جنایتکارانه و پرخسارت ارتش تجاوزکار ژاپن به چین از سال 1900 تا پایان جنگ دوم جهانی در سال 1945، یعنی تا 4 سال پیش از پیروزی ملت چین و تأسیس جمهوری خلق چین را، عمدتاً بعنوان پدیده ای مثبت معرفی کرده، ارزشهای اولیه ای نظیر احترام به خون صدها هزار قربانیان بربرمنشی ژاپنی ها در مناطق اشغالی چین را، به سخره گرفتند.

جناحهای افراطی در میان مخالفان دولت چین، از سوی دولتهای غربی، لیبرالها و رسانه های ضد چینی و ضد کمونیستی، بویژه یکی از عناصر اصلی آنها، دانشجوی 23 ساله، جاشوا وانگ  Joshua Wong، مدام تحت عنوان "چهره جنبش دموکراتیک هنگ کنگ"، مورد تبلیغ و مرحمت قرار گرفتند. روزنامه بشدت ضد کمونیست و ضد خارجی و نزدیک به راست افراطی در آلمان، یعنی روزنامه "بیلد" BILD ZEITUNG ، در روز 10 سپتامبر 2019/ 19 شهریور 1398، در رستوران ساختمان پارلمان مرکزی آلمان در شهر برلین، دست به برگزاری مراسمی زده، از این فرد ضد کمونیست بدون هیچ تجربه زندگی و توانایی سیاسی، بعنوان مهمان اصلی خود هم دعوت بعمل آورد! حتی وزیر خارجه راست لیبرال و مثلاً سوسیال دموکرات این کشور، هایکو ماس Heiko Maas ، که کسی در آلمان و عرصه سیاست بین المللی، اصلاً او را جدی نمیگیرد، با این فرد در مراسم مزبور، ملاقات و تبادل نظر کرده بود؟!*1

جاشوا وانگ، که دچار خیالات شده، تصور میکرد، حزب کمونیست چین در حال سقوط است، در این مراسم مسخره، شرایط فعلی کشور چین را به شرایط انحلال اتحاد شوروی تشبیه کرده، از هنگ کنگ 2019 بعنوان برلین سال 1989 نام برده، خواهان حمایت دولت آلمان برای خلاص شدن از دست سیستم سوسیالیستی در چین میگردد!

تحولات در هنگ کنگ به کدام سو میرود؟

یک سال سکوت دولت مرکزی چین در برابر تبهکاری دشمنان کشور و مردم چین، و حال ارائه طرح "قانون امنیت ملی" در کنگره ملی خلق چین، نشان از وجود یک ارزیابی بنیادی، در شناخت علل وحشیگریهای خیابانی وابستگان قدرتهای غربی از یک طرف، و بطور غیرمستقیم، اذعان به ناتوانی دولت محلی هنگ کنگ از کنترل اوضاع، از سوی دیگر دارد. این ارزیابی در بالاترین سطوح قدرت، به احتمال زیاد به تدوین یک استراتژی سیاسی جدید و قطعی برای غلبه بر جریان مخرب "جنبش دموکراتیک" دروغین، منجر گشته است. دولت مرکزی چین بجای برخوردهای عجولانه، واکنشی و آشفته، و یا مدام نگران عکس العمل غرب بودن، صبر کرده، و به توسل به اقدامی فکر شده و بدقت محاسبه شده در این رابطه، روی آورده است. نتیجه این تصمیم، تصویب قانونی است، که دولت محلی هنگ کنگ، قادر به عمل به آن نبود، اما براساس مکانیزمهای موجود در قانون اساسی جمهوری خلق چین، کنگره ملی خلق چین قادر و دولت این کشور، حتی موظف به انجام آن است. با ایجاد مبنای قانونی برای اقدامات مستقیم دولت مرکزی در هنگ کنگ، یعنی اعزام نیروهای دولتی ضروری به این شهر، شرایط هنگ کنگ بسمت یک تعیین تکلیف نهایی به پیش میرود. مدت کوتاهی پیش از شروع برگزاری کنگره ملی خلق چین نیز، دولت مرکزی در چندین بیانیه و مصاحبه مسئولین اصلی آن،  بشدت و آشکارا، به عناصر اپوزیسیون پارلمانی در هنگ کنگ حمله کرده، آنها را مسئول بروز بن بست طولانی در کار قانونگذاریهای ضروری، بویژه در موضوع مقابله با عواقب سنگین بحران کرونا برای اقتصاد هنگ کنگ، و ممانعت آنها از تسهیل شرایط زندگی توده های مردم، معرفی نموده بود.

کنگره ملی خلق چین با تصویب "قانون امنیت ملی"، و سپردن اختیارات اجرای این قانون در هنگ کنگ به دولت مرکزی از طریق اعزام نیروهای پلیس و احتمالاً واحدهای ارتش آزادیبخش خلق چین، و در همان حال، تأکید امروز وزیر امور خارجه این کشور در حضور نماینده گان رسانه های خارجی، مبنی بر "اجرای فوری" این قانون، جهت گیری اصلی اوضاع آتی را روشن میسازد. تنها موضوعی که جای آن در این استراتژی سیاسی خالی بود، تصاویر امروز وحشیگریهای باندهای شبه تروریست در خیابانهای هنگ کنگ بود، که نئولیبرالهای ترحم انگیز و فاقد کنترل بر رفتار خود، این معضل را هم حل کردند!

دولت مرکزی چین، با شدت گیری درگیریهای خیابانی در هنگ کنگ، که احتمالاً ادامه خواهد یافت، ممکن است ناچار شود، با توسل به "قانون امنیت ملی"، در هنگ کنگ دست به اعلام حالت فوق العاده بزند. این امر، بویژه بدلیل آسیبهای سنگین انسانی، اجتماعی و اقتصادی، در شرایطی که هنوز بحران کرونا، در دنیا درو میکند، و عدم امکان رعایت دستورات بهداشتی در ضمن تجمعات خیابانی، که خطر بازگشت موج دوم بیماری کووید- 19 به این کشور را نیز تشدید خواهد کرد، اهمیت ویژه ای کسب میکند. اعلام حالت فوق العاده در هنگ کنگ، چیزی جز بمعنای دخالت مستقیم واحدهای ارتش آزادیبخش خلق چین در هنگ کنگ نیست- در بهترین حالت، واحدهای تازه نفس، قدرتمند و آموزش دیده پلیس ضد شورش از سرزمین اصلی چین!

آیا لیبرالهای بدبخت، احمق و بی فکر و خیال باف، که مشغولیتی جز خود-ارضایی ضد کمونیستی ندارند، و تصور میکنند، با ترامپ و پومپئو و بی بی سی و رادیو فردای خود، میتوانند امروز، سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و جمهوری فدرال یوگوسلاوی را برای جمهوری خلق چین هم رقم بزنند، قادر خواهند شد، حساسیت این شرایط را درک کرده، حداقل بطور تاکتیکی، دست از تاخت و تاز خیابانی "جنبش دموکراتیک" مسخره خود در هنگ کنگ، بردارند؟؟!!

***
اکبر تک دهقان
24 مای 2020-4 خرداد 1399
---------- 

برای آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و پتانسیل علناً فاشیستی این "جنبش دموکراتیک" قلابی و دست ساز محافل ضد کمونیستی غربی، به تصاویر لینکهای زیر، که به همین امروز مربوط هستند، نگاه کنید. تاکنون حتی یک مورد از این نوع تصاویر هولناک از توحش علنی وابستگان قدرتهای غربی، در سایتهای اینترنتی رادیوهای فارسی زبان لیبرالهای ایرانی در خارج، منتشر نشده است:

هنگ کنگ، امروز 24 مای 2020- 4 خرداد 1399؛ تخریب هلهله کنان یک فروشگاه توسط دسته جات ضد دولتی؛ و از پلیس خبری نیست؟!

یا پلیس شهر، دیگر قادر به کنترل همه این عناصر ویرانگر در سطح شهر نیست، و یا خود آنها بعلامت نوعی اعتراض، دیرتر و کمتر در محل حاضر میشوند، تا نماینده گان حاضر در کنگره ملی خلق چین در پکن، با دیدن این صحنه ها، هر چه زودتر قانون امنیتی هنگ کنگ را تصویب کنند! نئولیبرال هنگ کنگی، که قادر به  استفاده از مغز خود نیست، نمیتواند، حداقل اندکی در این جزئیات دقت کند!

هنگ کنگ، امروز 24 مای 2020؛ یک شهروند بیگناه، احتمالاً از ظاهرش پیداست، که ممکن است، طرفدار دولت مرکزی باشد، در وسط خیابان با وحشیگری تمام مورد ضرب و شتم "لباس شخصی" های "جنبش دموکراتیک" غرب، قرار میگیرد. ضاربین حتی خود نمیدانند، چه میکنند؟! رفتار آنها با هیچ منطق رایجی قابل توضیح نیست، و از پلیس هم که خبری نیست؟!

هنگ کنگ، امروز 24 مای 2020؛ ضرب و شتم یک زن خارجی در خیابان، که احتمالاً هیچ  "گناهی"، جز نگاه انتقادی و یا بیان یک جمله خفیف علیه "جنبش دموکراتیک" مشکوک، نداشته است، و از پلیس هنگ کنگ هم خبری نیست؟!
  https://twitter.com/i/status/1264582454502920192

هنگ کنگ، امروز 24 مای 2020؛ ضرب و شتم وحشیانه یک شهروند، که احتمالاً به "جنبش دموکراتیک" آنها تعلق ندارد! و از پلیس هنگ کنگ بازهم خبری نیست؟!

هنگ کنگ، امروز 24 مای 2020؛ تهاجم وحشیانه دسته جات ترور خیابانی به شهروند بی دفاعی، که حدس میزنند، جزء آنها نیست. بازهم از پلیس خبری نیست؟!

هنگ کنگ، امروز 24 مای 2020؛ حمله وحشیانه به یک عابر پیاده، که احتمالاً از سوی عناصر ضد کمونیست، بعنوان حامی دولت مرکزی چین طبقه بندی شده است، و از پلیس خبری نیست؟!

هنگ کنگ، امروز 24 مای 2020؛ دسته ای باجگیر، یک اتوموبیل را در وسط خیابان متوقف کرده، از راننده آن که یک آمریکایی است، میخواهند، هنگ کنگ را ترک کرده، به چین برگردد! البته که تلاش او برای صحبت کردن با آنها بجایی نمیرسد، شانس آورده اما لت و پار نمیشود!
https://twitter.com/Peter63662755/status/1264526865408028672

هنگ کنگ، 11 نوامبر 2019/ 20 آبان 1398؛ یک نفر از مردم عادی، از سوی "فعالین دموکراسی"، مورد تهاجم جسمی و لفظی قرار میگیرد. او یک شهروند معمولی، و احتمالاً یک کارگر، دست به دفاع لفظی از خود میزند، و "فعالین جنبش دموکراتیک"، با بنزین و فندک به او تفهیم میکنند، که درک آنها از "جنبش دموکراتیک" چیست؟! این ویدوئو در نشانیهای متعدد آن از سوی تویتر، به بهانه ای واهی، پاک شده است. در نشانی زیر اما هنوز قابل دسترسی است؛ از ثانیه 20 به بعد:

و گزارش همین واقعه در یک روزنامه پرتیراژ انگلیسی، بهمراه تأیید پلیس هنگ کنگ

-------------------- 
توضیحات

 - *1 هنگ کنگ، برلین جدید است!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر