جمعه، دی ۲۳، ۱۴۰۱

ضرورت حیاتی: آماده سازی تشکیل "حزب سوسیالیست مردم ایران" در داخل کشور!

 

"حزب سوسیالیست مردم ایران" به سنت های مبارزاتی توده های آزادیخواه و زحمتکش در تاریخ سیاسی معاصر ایران و به جنبش انقلابی کنونی تعلق داشته، خود را با آنها هویت یابی میکند:

1- انقلاب ضد استبدادی مشروطیت،

2- جمهوری شورایی سوسیالیستی ایران ("جمهوری گیلان")،

3- مقاومت علیه دیکتاتوری رضاخان،

4- جنبشهای سندیکایی کارگران و زحمتکشان،

5- جنبش کارگری- کمونیستی و چپ انقلابی کشور (1332- 1299)،

6- جنبش ملی کردن صنعت نفت، دولت ملی محمد مصدق و علیه کودتای امپریالیستی 28 مرداد سال 1332،

7- مبارزات زنان، دانشجویان، نویسنده گان و هنرمندان،

8- مبارزات سازمان چریکهای فدایی خلق ایران،

9- اهداف آزادیخواهانه، عدالتجویانه و استقلال طلبانه انقلاب بهمن (1360- 1349) علیه رژیم کودتایی- فاشیستی محمدرضا پهلوی و رژیم ترور اسلامی،

10- مقاومت زندانیان سیاسی و خانواده های آنها در سه رژیم دیکتاتوری،

11- مقاومت بزرگ علیه تثبیت رژیم ترور اسلامی از فردای سقوط رژیم پهلوی و در دهه 60 شمسی، و مبارزات انقلابی کنونی برای سرنگونی رژیم دیکتاتوری اسلامی،

12- عدالت اجتماعی همه جانبه، دموکراسی مستقیم و پارلمانتاریسم پیشرو.

 

"حزب سوسیالیست مردم ایران"، حزب کارگران، دهقانان، روستاییان و جناح چپ طبقه متوسط شهری است و از موضع منافع نیروهای نامبرده، دست به رقابت سیاسی مولد با سایر سازمان های سیاسی زده، و قادر به انجام سازش های سیاسی اجتناب ناپذیر با احزاب نزدیک به دیگر گروههای اجتماعی است.

عضویت در "حزب سوسیالیست مردم ایران" و شرکت در ارگانهای تصمیم گیری آن منوط به پذیرش پنج اصل پایه ای زیر خواهد بود:

 

1- پذیرش برنامه سیاسی و اساسنامه حزب و فعالیت در یکی از ارگانهای آن

2- دفاع از استقلال سیاسی و یکپارچگی کشور

3- دفاع از زندگی صلح آمیز مشترک مردم و ساختار واحد ملت ایران

4- عدم تأسیس دولت ها و مجلس های "قومی" در ایران تحت عنوان "فدرالیسم"

5- مقابله عملی و فعالانه با دارودسته جنایتکار پهلوی در جنبش انقلابی کنونی

 

"حزب سوسیالیست مردم ایران" حزبی است مطلقاً سیاسی و رزمنده، دخالت گر، عمل گرا و سازمانگر از سنت چپ انقلابی ایران و آخرین رهبران آن بیژن جزنی و حمید اشرف، و نه یک محفل آه و ناله و گپ و گفتگوهای شخصی و ساده و سطحی و انجمن "سوته دلان". این بویژه از آن رو مهم است، که دارودسته جنایتکار پهلوی با وقاحتی بی سابقه و بطور گسترده در حال ایجاد تمرکز در صفوف خود، جلب حمایت قدرت های امپریالیستی، حتی بدست گرفتن "رهبری" مبارزات خیابانی کنونی و برگزاری یک "رفراندوم" بمنظور بازگشت دوباره رژیم ساواک به کشور است! سلطنت طلبان فاشیست و لیبرال های راست افراطی هار پنهان نمی کنند که ایران آینده باید نظیر یک کشور نیمه مستعمره در دوران درنده خویی رژیم پهلوی، به جزئی از اردوی سیاسی و نظامی غرب مبدل گشته، حتی به عضویت "پیمان ناتو" در آید و در خصومت ورزی و کشمکش های سیاسی، اقتصادی و نظامی غرب با فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین شریک شود!

"حزب سوسیالیست مردم ایران" یک حزب سراسری و معتقد به اصل تخطی ناپذیر برابر- حقوقی شهروندان و توسعه متوازن اقتصادی- تکنولوژیک و اجتماعی- فرهنگی همه استان های کشور است. این حزب در همه استانها و مناطق کشور به یکسان حضور داشته و فعالیت نموده، امتیاز سیاسی ویژه ای را برای پایتخت و یا منطقه ای دیگر برسمیت نخواهد شناخت. "حزب سوسیالیست مردم ایران" حزبی است برای یک جمهوری دموکراتیک، و ذینفع و قادر است که با احزاب منطقه ای در ایران مناسباتی پایدار ایجاد نماید.

زبان ارتباطی در مناسبات این حزب و جامعه ایران زبان فارسی دولتی است. در همان حال باید همه زبان های مادری شهروندان ایران در سیستم آموزشی کشور ادغام شده، و به هر شکلی از تبعیض میان مردم بدلیل تفاوت در زبان های مادری در محیط های شغلی، آموزشی و اجتماعی خاتمه داده شود.

"حزب سوسیالیست مردم ایران" حزب بازسازی سریع و همه جانبه اقتصادی- تکنولوژیک کشور در جهان کنونی و آتی است. بازسازی کشور پس از ویرانی های غیر قابل تصور رژیم های تبهکار پهلوی و اسلامی، تنها میتواند و باید بطور آگاهانه، نقشه مند و توسط اکثریت توده های مردم و با لحاظ منافع کنونی و آتی توده های کار و زحمت و نه به بهای کار برده وار کارگران انجام گیرد. یک ایران تماماً بازسازی شده و بلحاظ اقتصادی و مالی قدرتمند میتواند شرایطی را فراهم سازد، تا طبقه کارگر ایران نیز نظیر همه کارگران جهان هدف نهایی سوسیالیسم را بمثابه یک جامعه انسانی و پیشرفته در برابر خود قرار دهد.

***

مبارزه برای سرنگونی رژیم ترور اسلامی از مقابله عملی و فعالانه با دارودسته جنایتکار پهلوی جدا نیست!

***

 

اکبر تک دهقان

23 دی 1401- 13 ژانویه 2023

www.j-shoraie.blogspot.com

http://radikaldemokratik.blogspot.com/2023/01/blog-post.html

--------------- 

توضیحات 

- پس از پاراگراف اول در بالا، عبارت " ... حزب کارگران، روستاییان و ... "  در تاریخ 20.04.2023  در شکل زیر تکمیل شده است:

... حزب کارگران، دهقانان، روستاییان و ... ".

ــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر