جمعه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۲

9 ماه مه، روز شکوهمند شکست فاشیسم هیتلری گرامی باد!

 
 
 
روز نهم ماه مه سال ۱۹۴۵ روز تسلیم بی قید و شرط کثیف ترین، جنایتکارترین و پر ضررترین رژیمی است که تاریخ پر درد و رنج جامعه چندین هزار ساله انسانی بخود دیده است. فاشیسم هیتلری که اساس خود را بر نژادپرستی و دشمنی دیوانه وار با جنبش کارگری، سوسیال دموکراسی، چپ، کمونیستها و آنتی سیمیتیزم نهاده بود و برای تامین [به اصطلاح] «ترقی» و فضای حیاتی برای نژاد [به اصطلاح] «برتر»، و برای تامین منافع سرمایه داران بزرگ آلمان، نزدیک به ۵۰ میلیون انسان را در دریای اشک و خون نابود ساخت، در روز ۹ مه تسلیم ارتش سرخ گشت. شبکه عظیم جنایت که  نابودی گروههای انسانی را با پیشرفته ترین مقررات آگاهانه قانونی ساخته بود، در نتیجه جانفشانی میلیونها انسان به زانو درآمد. زخمهایی که از این رژیم بر پیکر بشریت نشست، در تخریب دستاوردهای بشری و در انحطاط کامیابی های آن نقشی اساسی ایفا کرد.[سرنوشت بعدی اتحاد شوروی، همچنین در ارتباط باعواقب این ویرانگری و کشتار هم بود.]
 
اکنون که ۶۸ سال از این روز بزرگ می گذرد، بار دیگر نفرت عمیق خود از فاشیسم و اقشار سازمانگر آن  را اعلام می کنیم و در برابر قربانیان آن سر تعظیم فرود می آوریم. بشریت همواره مدیون تلاشهای انسانهایی خواهد بود که  با هر اندیشه و مرامی در امحای این دیو خونخوار تلاش کرده اند. اروپا  وامدار میلیونها انسان زحمتکشی خواهد ماند که در لباس ارتش سرخ برای نابودی لانه جنایتکاران، هستی خود را فدا کردند.
 
جمهوری شوروی آذربایجان با اختصاص تولیدات نفت خود و با بیش از 300 هزار نفر قربانی اش، شریک این پیروزی است. خاطره پارتیزانهایی چون مهدی حسین زاده که «دور از میهن» برای رهایی اروپا از شر فاشیسم به خاک افتاده اند، افتخار آذربایجانیان است. در برابر خاطره همه کوشندگان این نبرد بزرگ سر تعظیم فرود می آوریم.
 
--------
 
پایان جنگ جهانی دوم و برخورد جامعه و دولت کنونی آلمان به آن!
 
وبسایت جمهوری شورایی
 
امسال سالگرد روز 9 مه، یعنی روز امضاء قرارداد تسلیم آلمان در شهر برلین، در کشور جمهوری فدرال آلمان با توطئه سکوت کامل برگزار شد. این همان  دموکراسی بورژوایی تحت شرایط امپریالیسم است!
 
دولت و رئیس جمهور و رئیس مجلس آلمان، کانالهای تلویزیونی و روزنامه های بزرگ، نه چیزی گفتند و نه چیزی نوشتند و نه مراسمی برگزار کردند. ظاهراً این باید در ادامه سیاست ضد کمونیستی و ضد شوروی و اخیراً ضد روسی این دولت فخیمه نحس درک شود. تاکنون چنین سازمانیافته و دقیق و متمرکز، به یک موضوع و مسئله با این اهمیت تاریخی برخورد نشده بود- بهر حال در چنین روزی، قرارداد پایان جنگ دوم جهانی، که کشور آلمان مسئول برافروختن آتش آن و قتل عام دهها میلیونها انسان بود، امضاء شده بود.
 
برخی از ایرانیان مدعی لیبرالیسم، سوسیال دموکراسی و حفظ محیط  زیست، که به خدمت دستگاه دولتی کشور آلمان درآمده، علیه کمونیسم و شوروی تبلیغ میکنند، امسال چنین برخورد بغایت ضد دموکراتیکی را لاپوشانی نموده، با آن کنار آمدند- بویژه کارکنان ایرانی و ضد کمونیست بخش فارسی رادیو دویچه وله!
--------
 
توضیح: مطلب برگرفته از منبع بالا، بطور ناچیزی ادیت شده است. مطالب درون [ ] از وبسایت جمهوری شورایی است.
 
31 مه 2013- 10 خرداد 1392
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر