دوشنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۹

حال اما نوبت مجسمه های شما است!


لیبرال، همان برده دار، و لیبرالیسم، همان برده داری است!


مجسمه برده دار مشهور Edward Colston، که مردم شجاع شهر بریستول، به حضور تحقیرآمیز و ارعاب کننده 125 ساله آن، در مرکز لیبرالیسم پارلمانی جهان، خاتمه دادند.

لیبرالهای مست از "پیروزی" خیالی خود علیه کمونیسم طی دهه های 50 و 90 میلادی، با نفرت و بی اعتنایی به احساسات، تاریخ مبارزات و انگیزه های میلیونها مردم کارگر و مبارز و کمونیست و ضد فاشیست، در هلهله و هیاهوی نفرت انگیز خیابانی، مجسمه های "کمونیستی" را به پایین کشیدند و به آنها لگد زدند. آنها حتی طاقت تحمل مجسمه های لنین در روسیه و مومیایی لنین در مسکو را هم نداشتند. در دهها مقاله و "نظرخواهی" دروغین از مردم روسیه، تلاش کردند، مومیایی لنین را هم به خاک بسپارند. حتی روزنامه ناسیونال لیبرال راست "دی ولت" (Die Welt) در آلمان، لیستی از همه مجسمه های لنین در روسیه را منتشر کرده، خواهان برچیدن آنها شده بود.
تجمع اعتراضی علیه مجسمه چرچیل

پوشاندن شبانه مجسمه چرچیل توسط شهرداری لندن، برای جلوگیری از برچیدن آن توسط معترضین

آنها در لحظات اولیه "وحدت آلمان" کذایی، در واقع تهاجم امپریالیستی و تصرف سرزمین جمهوری دموکراتیک آلمان، مجسمه بزرگ لنین در میدان لنین (Lenin Platz) در برلن شرقی را فوراً به پایین کشیده، آن را به صد قطعه بریده، و با سرعت و بدور از چشم رسانه های خودی حتی، در جنگلی در اطراف برلن بخاک سپردند.  

 حال اما آقا و خانم لیبرال، بویژه نوع ایرانی رسوا و ساواک مسلک آن! نوبت مجسمه های شما است، که مردم ضد تبعیض و بربریت سرمایه داری، آنها را به پایین بکشند و به رودخانه ها پرتاب کنند! در حالیکه قرار بود در دنیای حبابی و مسخره شما، در همین روزها، بکمک وحشیگری لیبرال- تروریستهای خیابانی شما در هنگ کنگ، حزب کمونیست چین از قدرت ساقط شود، و با آغاز جنگ داخلی بی پایان در چین، تکه  خاکی از این کشور بزرگ هم به شما برسد. آیا شما برخلاف دوران قدرقدرتی تان و تخریب "دیوار برلین"، اینبار به کاهدان نزدید؟!
مجسمه کریستف کلمب، پرچمدار تاریخی-جهانی "انباشت اولیه سرمایه" به هزینه برده گی و قتل عام انسانهای جوامع تحت تصرف قدرتهای اروپایی 
مجسمه کریستف کلمب پرتاب شده به داخل رودخانه ای در شهر ریچموند ویرجینیا، و در جایگاه تاریخی جدید خود در شرایط ورشکستگی فضاحت بار نئولیبرالیسم

برچیدن مجسمه های برده داران، این شکارچیان انسانهای مالک نیروی کار در دوران "انباشت اولیه" سرمایه داری، که بمروز زمان، به نظامی ضد انسانی تر از اسلاف برده دار و فئودال خود مبدل شد، همچنین سند دیگری بر عوامفریبی و دروغگویی افراطی لیبرال ها هم هست. بعضا نزدیک به 200 سال، مجسمه های برده داران و برده فروشان در میادین و خیابانهای اصلی شهرهای بزرگی نظیر لندن، بر بالای سر مردم تحت سلطه و یا توسط همین سیستم لعنتی بعنوان برده به اروپا کشانده شده، سنگینی میکرد. دهها دولت و پارلمان "دموکراتیک"، بر سر کار آمده و گورشان را گم کردند. اما آنها هرگز به خود اجازه ندادند، یکی از این مجسمه های نماد برده داری و جنایت علیه مردم بی دفاع ملل ضعیف را از میدان های شهرهای بزرگ خود بردارند. تا اینکه مردم معمولی اما شجاع و انساندوست، آنهم در هنگامه جنگ صلیبی ضد کمونیستی و ضد چینی قدرتهای امپریالیستی و رسانه های ضد مردمی آنها، شر سایه برده داران و جانیان را از سر مردم کوچه و خیابان کم کردند. کدام لیبرال ایرانی ساکن آمریکا و انگلستان، که جز چاپلوسی برای این دولتها و جز انجام تبلیغات ارزان ضد کمونیستی، کسی از لیبرالیسم آنها چیزی ندیده، از وجود چنین مجسمه هایی صحبت و یا از تبلیغ فرهنگ سیاسی برده داری در قرن بیست و یکم و در وسط نظام پارلمانی، ابراز انزجار کرده بود؟!

***
اکبر تک دهقان
15 ژوئن 2020- 26 خرداد 1399
--------------------
توضیحات

- مجسمه تاجر بزرگ برده داری Edward Colston در بریستول انگلستان، مهد دموکراسی پارلمانی، 125 سال در مرکز این شهر قرار داشت و هیچ لیبرال مزوری بخود اجاز نداد، به آن چپ نگاه کند. یعنی در زمانی که مجسمه های مربوط به تاریخ جنبش کمونیستی، نظیر لنین، استالین و فرماندهان ارتش سرخ و دیگران را با هلهله و هیاهوی لیبرالها به پایین میکشیدند، و رسانه های خبری "دمکراتیک" انگلستان، با ذوق و شوق و شادی آنها را گزارش میکردند، این مجسمه و انواع دیگر از مجسمه های برده داران دوران انباشت اولیه سرمایه، در مراکز شهرهای بزرگ آنها قرار داشت! عمل استفراغ، حداقل اقدامی است، که شایسته این نوع لیبرال بودن است!

و حال در جایگاه واقعی خود:
- واژگونی مجسمه های سمبل برده داری و برده سازی انسانها
- واژگونی مجسمه کریستف کلمب "کاشف" دروغین آمریکا در مینه سوتا
- معترضان ضد تبعیض نژادی، مجسمه سه متری برنزی کریستف کلمب، این پرچمدار تاریخی "انباشت اولیه" سرمایه داری به هزینه برده گی و قتل عام انسانهای جوامع ضعیف را، در شهر مینه سوتا، ساقط کردند. مجسمه کریستف کلمب در شهر میامی هم تخریب شد. در ریچموند، مجسمه کریستف کلمب را به آتش کشیده و به دریاچه پرتاب کردند. در مرکز شهر بوستون، معترضان سر مجسمه بزرگ کریستف کلمب را که  بر یک سکو نصب شده بود، کندند و به دور انداختند.

تعداد و اسامی مجسمه های برده داران و نماینده گان لیبرالیسم غربی، که در روزهای اخیر از سکوها به پایین کشیده شده و به رودخانه ها و دریاچه ها پرتاب شده اند، زیاد است. در نشانی زیر برخی از آنها را می یابید.

- قطعه فیلمی از اعتراض مردم لندن در برابر مجسمه وینستون چرچیل، سیاستمداری با تمایلات نژادپرستانه، ضد کمونیست افراطی و طراح اصلی کودتای جنایتکارانه 28 مرداد سال 1332 علیه دولت ملی مردم ایران و نیروی چپ کشور.

۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳ ژوئن ۲۰۲۰
- در تصویر زیر، مجسمه ژنرال رابرت ای لی، فرمانده ارتش ویرجینیای شمالی در زمان جنگ داخلی که به پایین کشیده شد.

17 مهٔ 2017 - 27 اردیبهشت 1396
"در حالیکه بسیاری از ساکنان نیو اورلئان محو آثار برده‌داری و نژادپرستی از شهر را لازم می‌دانند، منتقدان برداشتن این مجسمه‌ها معتقدند که خوب یا بد، آنها بخشی از میراث شهر هستند و باید حفظ شوند."
این تفسیر بی بی سی فارسی در آخر مقاله نشانی بالا است. در حالیکه در چند سال اخیر، همه مجسمه های مربوط به قهرمانان ارتش سرخ در شرق اروپا، به خواست و بعضاً بکمک مالی مستقیم و غیرمستقیم همین کارفرمایان مفسر بی بی سی، از شهرهای کشورهای اروپای شرقی، از آنجمله دهها مجسمه لنین از شهرهای مختلف اوکراین، حذف شده اند. کدام مفسر بی بی سی به خود جرئت داد، همین جمله را یعنی :"منتقدان برداشتن این مجسمه‌ها معتقدند که خوب یا بد، آنها بخشی از میراث شهر هستند و باید حفظ شوند."، بر زبان آورد؟!
ــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر