سه‌شنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۹

ورشکستگی فضاحت بار رسانه های امپریالیستی در موضوع هنگ کنگ!


طی فقط 8 روز، نزدیک به 3 میلیون نفر از جمعیت 7 میلیون نفری هنگ کنگ، با امضاء بیانیه ای، حمایت خود را از "قانون امنیت ملی" برای هنگ کنگ، اعلام کردند.1* این قانون که چهارچوب کلی آن در کنگره ملی خلق چین و در روز 28 مای، بتصویب رسیده، به دولت مرکزی چین اختیار میدهد، رأساً برای کنترل تاخت و تاز دسته جات لیبرال- تروریست خیابانی در این شهر، وارد عمل شود.

اقدامات تبهکارانه و آشکارا جنایتکارانه دسته جات سرسپرده قدرتهای امپریالیستی، تاکنون خسارات سنگین اقتصادی و مالی، در سطح چندین ده میلیارد دلار، به اقتصاد هنگ کنگ، وارد آورده، و هرگونه فعالیت قانونگذاری پارلمان و دولت محلی را هم، فلج ساخته است. اقتصاد هنگ کنگ در نوامبر سال گذشته، و پیش از بروز بحران کرونا حتی، وارد دوره رکود شده، بسیاری از امکانات بهبود زندگی توده های مردم برای چندین سال آینده، آسیب خورده بود.

کنگره ملی خلق چین، طی نشست یک هفته ای و در مصوبه خود، به کمیته دائمی 161 نفره آن مأموریت داده است، تا ماه سپتامبر/شهریور سال جاری، "قانون امنیت ملی" برای هنگ کنگ را در جزئیات آن تهیه کرده، برای اجراء، آن را به دولت مرکزی چین ارائه دهد.

در تمام رسانه های امپریالیستی، فارسی و غیر فارسی، اثری از این موضوع، حتی بعنوان یک خبر ساده هم، وجود ندارد. این، فقط نشانه قدرت ضد دموکراتیک این رسانه ها در تسلط بر فضای خبر و اطلاعات نیست، بلکه بمعنای پایان دوران عربده کشی های آنها در جهان پس از انحلال اتحاد شوروی، و نمایش ورشکستگی و بی ارزش شدن آنها برای اکثریت مردم ساده و معمولی هم هست.

حوادث هنگ کنگ، بمعنای واقعی کلمه، حداقل برای اکثریت قاطع شهروندان کشور جمهوری خلق چین، فلسفه سیاسی لیبرالیسم، نیروی سیاسی لیبرالها و رسانه های آنها را، به ذلت و رسوایی سوق داد، و نشان داد، هر چه پیرامون انقلابات دموکراتیک توده ای، اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، دولت اتحاد شوروی دهه 30 میلادی و شخص استالین، یا چین و کوبا و کره شمالی و ونزوئلا و حتی روسیه کنونی، میگویند و میبافند، جز جعلیات و دروغ و تبلیغات ضد کمونیستی، شایسته عنوان دیگری نیست. این میزان رسوایی این جریانات ضد مردمی، که امروز حتی یک قرارداد ساده کار را هم از میلیونها کارگر این جهان دریغ کرده، برده سازی مجدد انسان آزاد، به سیاست روز آنها مبدل شده، خود، یکی از تبعات بسیار مثبت حوادث هنگ کنگ است.

***
اکبر تک دهقان
2 ژوئن 2020- 13 خرداد 1399
----------  

توضیحات
ــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر