پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۳

تداوم حملات هوایی و حفظ شهر از سوی رزمندگان کرد


منبع: سایت مجله آلمانی اشپیگل آنلاین Spiegel Online
پنجشنبه، 9 اکتبر 2014- 17 مهر 1393، ساعت 15.33


امروز نیروی هوایی آمریکا، 5 بار دیگر علیه مواضع داعش در اطراف شهر تحت نبرد کوبانی دست به حمله زد. هدفهای بمبارانها متوجه یک مرکز آموزشی، همچنین خودروها و ساختمان محل استقرار جهادی ها بودند. بمبارانها آشکارا مؤثر بودند.

هامبورگ- هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا، به چندین عملیات دیگر در نبرد علیه نیروهای گروه تروریستی "دولت اسلامی" اقدام کردند. بنابه اعلام منابع نظامی آمریکایی، امروز 5 عملیات در جنوب شهر کوبانی انجام گرفته است.

در عملیات هوایی امروز، یک اردوگاه آموزشی، یک ساختمان و 2 خودروی جهادی ها نابود شده، همچنین 2 واحد مسلح داعش مورد تهاجم قرار گرفته اند. این حملات آشکارا تأثیر داشتند: بنابه اطلاعات منابع آمریکایی، شبه نظامیان کرد همچنان بخش بزرگی از شهر را تحت کنترل داشته، و در برابر مهاجمان داعش از خود دفاع میکنند.

هنوز در صبح پنجشنبه (امروز)، اطلاعات موجود حاکی از آن بود، که عناصر مسلح گروه تروریستی داعش، بیش از یک سوم شهر کوبانی را در اختیار گرفته اند. منبع این اطلاعات، مرکز نظارت بر حقوق بشر در سوریه ذکر شده بود. بگزارش خبرگزاری رویتر و بنقل از اظهارات رمی عبدالرحمان رئیس این مرکز، همه شرق شهر، همچنین قسمتهای کوچکی در شمال شرقی و جنوب شرقی تحت کنترل داعش در آمده بودند.

استراتژی ضدداعش مورد بحث قرار میگیرد

رزمندگان کرد و نیروهای داعش از سه هفته پیش در شهر مرزی ترکیه در نبرد با یکدیگر بسر میبرند. با حمایت حملات هوایی ائتلاف ضدداعش، که از سوی آمریکا هدایت میشود، کردها تلاش میکنند، پیشروی داعش را متوقف کنند. حال قرار است چگونگی ادامه نبرد علیه داعش، در یک کنفرانس از سوی ایالات متحده آمریکا روشن شود.

مسئولین نظامی ائتلاف ضدداعش قصد دارند طی ملاقاتی در بالاترین سطح، پیرامون استراتژی خود در عراق و سوریه گفتگو کنند. به اعلام یک مقام نظامی آمریکایی، رئیس ستاد ارتش آمریکا مارتین دمپسی  Martin Dempsey ، به این منظور بیش از 20 نفر از همکاران خود از کشورهای مختلف را دعوت کرده است. مذاکرات باید در روز دوشنبه آتی با صرف یک شام جمعی شروع و در روز سه شنبه در پایگاه نظامی آندروز Andrews در نزدیکی واشنگتن ادامه پیدا کند. بگفته مقام مزبور، این اولین ملاقات در این سطح پس از آغاز عملیات هوایی در عراق بر علیه داعش از آغاز ماه اوت تاکنون است.

استراتژی نبرد ضدداعش هم اکنون موجب بحثهایی شده است. وزیر امور خارجه ترکیه مولود چاووش اوغلو خواستار است که اتحاد بین المللی علیه داعش، باید پیرامون یک استراتژی مشترک همه جانبه توافق کند.*1 برای جلوگیری از سقوط کوبانی از طریق تغییر استراتژی، روزهای دوشنبه و سه شنبه البته دیگر دیر شده است. توازن نیروها در شهر کوبانی طی روزهای اخیر، بطور قابل توجهی تغییر کرد. حتی برای مدتی، آمریکا شهر را از دست رفته قلمداد کرد.

در این میان، پیشنهاد ترکیه برای ایجاد یک منطقه حائل میان ترکیه و سوریه، بشدت از سوی رژیم سوریه مورد انتقاد قرار گرفت. دولت سوریه در دمشق با عبارات تندی علیه این پیشنهاد موضع گیری کرد. علاوه بر این، معاون وزیر امور خارجه سوریه، فیصل مقداد، بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی سانا، از رئیس جمهور فرانسه که از این پیشنهاد حمایت کرده، انتقاد کرد. بنابه اعلام اعلام دولتهای فرانسه و ترکیه، در یک منطقه حائل میان سوریه و ترکیه، آوارگان جنگی میتوانستند تحت حمایت قرار بگیرند.

دولت سوریه حمایت فرانسه از پیشنهاد ترکیه را بعنوان تجاوز به استقلال و تمامیت ارضی این کشور ارزیابی کرد. فیصل مقداد بازهم ترکیه را به حمایت تسلیحاتی از "تروریست ها" متهم کرد.
--------------------
توضیحات مترجم

*1- این اظهارات به جریان ملاقات رئیس پیمان ناتو ینز استولتن برگ Stoltenberg Jens و وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه 9 اکتبر در ترکیه مربوط است. پیرامون همین ملاقات و انتظارات از آن، ترجمه گزارش و مصاحبه ای از کانال اول تلویزیون دولتی آلمان در متن پیش از این در همین وبلاگ، درج شده است.
--------------------
محتوای مقاله، دیدگاه مترجم را منعکس نمی کند.
عنوان اصلی: USA fliegen neue Luftangriffe - Kurden halten die Stadt
آمریکایی ها حملات هوایی جدیدی انجام می دهند- کردها شهر را حفظ میکنند
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر