دوشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۳

رهبری مقاومت مسلحانه و هنر دیپلماسی بین المللی!


             

"حزب اتحاد دموکراتیک" PYD، حزب اصلی در کردستان سوریه، و حزبی است، که مقاومت مسلحانه کنونی در کوبانی را رهبری میکند. یکی از دو رهبر مشترک آن، زنی کمونیست و رفیقی توانا و شجاع، یعنی آسیه عبدالله، از آغاز جنگ در شهر کوبانی، در کنار مردم غیرنظامی و مدافعین شهر از "واحدهای مدافع خلق"  YPG و "واحدهای دفاع زنان"YPJ ، حضور دارد. رهبر مشترک دیگر این حزب، فردی ماهر در مناسبات سیاسی و هوشیار در شناخت روندهای پیچیده کنونی، صالح مسلم است، که در خارج از کوبانی اقامت داشته، در حال پیشبرد اهداف جنبش مقاومت در کردستان سوریه از طرق سیاسی است. هر 5 فرزند پسر او به رزمندگان "واحدهای مدافع خلق" تعلق دارند. جوان ترین فرزند او شیروان مسلم، در روز 9  اکتبر 2013 در نبرد با تروریستهای داعش در نزدیکی شهر تل ابیض به شهادت رسید.


مقاومت و مبارزه موفق مردم در کوبانی، که دولتهای ترکیه، سوریه و رژیم اسلامی حاکم بر مردم ایران، پیدا و ناپیدا خواهان به شکست کشیده شدن آن هستند، بدون رهبری سیاسی کنونی آن، قابل تصور نبود.

رهبری مشترک "حزب اتحاد دموکراتیک"، در لابلای تناقضات سیاسی متعدد، حضور و نقش رقابتهای قدرتهای منطقه ای و بین المللی، نقش محسوس و تأثیرگذار رقابتهای سیاسی در جوامع کردنشین در عراق و انبوهی از معضلات مربوط به جنگ داخلی سوریه، یک مقاومت نظامی بی سابقه را با موفقیت به پیش می برد.

مقایسه این رهبری توانا و باشهامت، مردم دوست و راستگو و صمیمی، با عناصر مدعی رهبری اپوزیسیون ایرانی در خارج از کشور، نتیجه ای بسیار غم انگیز بدست میدهد، و بهتر است از این مقایسه صرفنظر شود!

 مدعیان روشنفکری و رهبری اپوزیسیون ایرانی در خارج، هنوز در سایتهای اینترنتی خود، از عدم آمادگی مردم ایران برای دموکراسی نوشته، و یا نسبت به "نظامی کردن مغزها" هشدار میدهند. آنها کرور کرور دروغ و تحریف، به سفارش این دولت و آن حزب و رسانه، در تقدیس بکارگیری "عدم خشونت" در مبارزه با خشن ترین و بیرحم ترین رژیم جهان 35 سال اخیر، و گردن گذاشتن به بردگی "ولایت مطلقه فقیه" در قرن بیست و یکم را تبلیغ میکنند!*1  
--------------------

*1- ببینید گرداننده سایت اکثریتی- توده ای "اخبار روز"، از زبان مقاله ای در سایت خود چه میگوید:

"نظامی کردن مغزها بر بستر جنگ در کوبانی ابعاد گستردهای دارد و این بدور از خواست مردم کوبانی صورت می گیرد."!!؟؟

یعنی مبادا، مردم ایران و بویژه نسل جوان، از مبارزه مردم کوبانی دچار "بد آموزی" شوند!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر