چهارشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۳

درخواست کردهای سوریه برای دریافت سلاحهای ضدتانک


منبع: سایت مجله آلمانی اشپیگل آنلاین Spiegel Online
8 اکتبر 2014- 16 مهر 1393، ساعت: 15.01

کردهای سوریه با درخواستی عاجل به جامعه بین المللی مراجعه میکنند. رزمندگان خواستار سلاحهای سنگین برای مقابله با تهاجم نیروهای داعش هستند. شاهدان عینی از وجود زخمی های بسیار در کوبانی خبر می دهند.

سوروک (جنوب ترکیه و هم مرز با سوریه)- رزمندگان کرد، وضعیت کوبانی را غم انگیز توصیف میکنند. یکی از اعضاء "واحدهای دفاع خلقی" طی توقفی در مرز ترکیه اعلام کرد: "وضعیت بدتر از آن است که مردم فکر میکنند". شهر کردنشین سوریه در مرز ترکیه، از آغاز این هفته از سوی شبه نظامیان "دولت اسلامی" (داعش) محاصره شده است. به اعلام منبع فوق "بسیاری از رزمنده گان بطور جدی زخمی شده و همچنان در داخل شهر هستند. این امکان وجود نداشت آنها را بیرون بیاوریم. نیروهای داعش حتی بازهم جلو آمده اند". این رزمنده نخواست نام خود را اعلام کند.

کردهای سوریه از جامعه بین المللی درخواست عاجل برای دریافت سلاحهای سنگین بمنظور دفاع از شهر را مطرح میکنند. یکی از دو رهبر اصلی حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه صالح مسلم از دولت ترکیه درخواست میکند، که اجازه دهد تا یک کریدور برای عبور نیروهای مسلح کرد از منطقه شرق کوبانی به سمت غرب کوبانی گشوده شود. او میگوید: "نیروهای مسلح ما در آفرین Afrin و چیزره Cizre منتظر الحاق به رزمندگان کوبانی هستند. اما آنها برای حرکت به سمت کوبانی باید از خاک ترکیه عبور کنند".

در حال حاضر درگیریها در قسمت شرق کوبانی متمرکز شده است. این خبر را یکی از فعالین کرد بنام فرهاد الشمیم در کوبانی و از طریق تلفن به خبرگزاری آلمان اطلاع داده است. او گفت: "نیروهای داعش هم اکنون یک عملیات گسترده را آغاز کرده اند، تا تمام محله کانی آرابان Kani Araban را تحت کنترل خود درآورند." برخلاف این اما، مرکز نظارت بر حقوق بشر در سوریه و وبسایت خبری "ولاتی Welati" گزارش دادند که مدافعین شهر قادر شدند تهاجم نیروهای داعش را متوقف کرده و آنها را تا حاشیه شرقی شهر عقب برانند.

با اینوجود، نیروهای داعش همچنان در شهر هستند. ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا، روز چهارشنبه (امروز) شش بار مواضع نیروهای داعش را در اطراف شهر بمباران کردند. یکی از مسئولین اصلی شهر، این حملات را بسیار مؤثر توصیف کرد.

بعد از ظهر امروز، یکی از افراد داعش دست به یک عمل انتحاری زد. نیروهای داعش ادعا کردند، که نفر وابسته به آنها، با یک خودرو حامل مواد منفجره به سوی نیروهای کرد رانده و با انفجار خود، بسیاری از رزمنده گان کرد را به قتل رسانده است. اما منابع کردی اعلام کردند، خودروی حامل مواد انفجاری، پیش از رسیدن به هدف خود منفجر شده است.

راننده یک آمبولانس اعلام کرد، که خودروهای بسیار کمی برای انتقال زخمی ها وجود دارند. به اعلام او، "زخمی های هر چه بیشتری [با پای خود] به سمت مرز ترکیه می آیند."
--------------------
محتوای مقاله، دیدگاه مترجم را منعکس نمی کند.
- چند جمله در مقاله  پیش از این ترجمه شده و در اینجا اضافه نشده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر