یکشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۹

وزیر امور خارجه انگلستان، یا وزیر تبلیغات هیتلر؟!


وزیر امور خارجه انگلستان دومینیک راب Dominic Raab در 7 ژوئیه 2020/ 17 تیر 1399، طی مصاحبه ای با CNN، مدعی میشود، که از نظر او، با توجه به "نقض" قرارداد مربوط به "یک کشور و دو سیستم" در هنگ کنگ، از سوی دولت جمهوری خلق چین، دیگر نمیتوان به این کشور در عرصه تعهد به قراردادهای بین المللی، اعتماد کرد. این ادعای سر تا پا دروغ و بیشرمانه وزیر امور خارجه انگلستان، نظیر همیشه، از سوی سایتهای مختلف فارسی زبان در خارج از کشور هم، بعنوان یک کشف مهم ضد چینی جدید در بوق دمیده شد. محض اطلاع این وزیر لیبرال راست مرتجع، از جنس ترامپ و ریگان و تاچر، که در تحریف حقایق با ژوزف گوبلز مسابقه گذاشته است، این نکات را یادآوری کرده و سوال کنیم، براستی براساس این واقعیت، چه کشور و کدام دولت در این جهان، دیگر در عرصه عمل به قراردادهای  بین المللی، قابل اعتماد نیست؟

الگو و سرکرده سیستم جهانی دومینیک راب، یعنی دونالد ترامپ، تاکنون حداقل این چند قرارداد بسیار مهم بین المللی را با لگد به گوشه ای پرتاب کرده است، و چرا این وزیر لیبرال دموکرات و مدعی  وارد بودن به اصول تعهد به قراردادهای بین المللی، تاکنون صدایش در مورد این موضوعات درنیامده است؟

1- خروج یکطرفه آمریکا از سازمان جهانی بهداشت WHO و عدم پرداخت حق عضویت به آن، و این، در میانه مبارزه با پاندمی کووید 19 و هزینه های سنگین آن، که این سازمان نقش اصلی را در هماهنگی برای مبارزه علیه آن ایفا میکند.

 2- خروج یکطرفه آمریکا از قرارداد جوی  پاریس

 3- خروج یکطرفه آمریکا از قرارداد بین المللی اتمی با ایران

 4- خروج یکطرفه آمریکا از قرارداد بسیار مهم کنترل سلاحهای هسته ای با فدراسیون روسیه (INF)

5- خروج یکطرفه آمریکا از قرارداد  (Open Skies) که براساس امضاء 34 کشور و بمنظور اجرای توافقات مربوط به کنترل سلاح و تحرکات نظامی قدرتهای مهم تدوین شده بود.

 6- خروج یکطرفه آمریکا از یونسکو، سازمان فرهنگی- آموزشی سازمان ملل متحد، که نقش بسیار مهمی در بهبود سیستم و کیفیت آموزشی و فرهنگی بویژه در کشورهای در حال توسعه، ایفا میکند.

 7- خروج یکطرفه آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

 8- خروج یکطرفه آمریکا از قرارداد کمک بین المللی به آوارگان فلسطینی

 9- خروج یکطرفه آمریکا از پیمان همکاری کشورهای منطقه اقیانوس اطلس (عمدتاً با کشورهای آمریکای جنوبی)

 10- خروج یکطرفه آمریکا از پیمان کنترل تجارت تسلیحات، که باید فروش سلاح در مناطق بحرانی را محدود میکرد.

و در کنار موارد فوق همچنین، چندین بار تهدید به: خروج امریکا از سازمان بین المللی پست، و خروج آمریکا از سازمان تجارت بین المللی (تعرفه و تجارت).

در کنار موارد فوق، دولت ترامپ طی 4 سال، قوانین متعددی از دوران دولت باراک اوباما را هم لغو کرده است. این قوانین به بیمه تندرستی برای اقشار ضعیف، حقوق بشر، حفاظت از حقوق زنان، حقوق همجنسگرایان، ترانسجدرها، متهمین به جرائم سبک، حقوق حیوانات، محیط زیست، خارجیان و پناهنده گان، ویزا برای کشورهای فقیر و دانشجویان و به زندگی دهها میلیون شهروند معمولی و کم درآمد اختصاص داشته است.

فقط نگاهی به لیست فوق، که هنوز همه موارد را در بر نمیگیرد، عمق ریاکاری و دروغگویی این سیاستمدار لیبرال دموکرات و الگوهای ایرانی آنها را در سایتها و رادیوهای فارسی زبان خارج از کشوری، بنمایش میگذارد. در مقایسه با چنین هوچیگرانی، دولت جمهوری خلق چین، بمعنای واقعی کلمه، یک مدافع جدی و ثابت قدم معاهدات بین المللی، و قابل اعتمادترین طرف انعقاد چنین قراردادهایی، محسوب میشود.

***
اکبر تک دهقان
12 ژوئیه 2020- 22 تیر 1399
-------------------- 
توضیحات

- https://headtopics.com/ir/160815751705160126667-14173922 لینک مقاله در سایت صدای آمریکا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر