چهارشنبه، تیر ۲۵، ۱۳۹۹

خطر اعدام سه نفر از بازداشت شده گان اعتراضات سال قبل

شهروندان در خطر اعدام، از راست به چپ: امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی

رژیم اسلامی، شرایط تحریمهای امپریالیسی کمرشکن علیه مردم و عوارض گسترده پاندمی کووید-19 را، به فرصتی برای ارتکاب هر چه بیشتر جنایت علیه شهروندان معترض مبدل ساخته است. بدبختانه، بازداشت شده گان شورش آبان ماه سال گذشته در اعتراض به افزایش ناگهانی بهای بنزین، در بدترین شرایط در گروگان این رژیم جنایتکار هستند. در جامعه ایران نفسی برای اعتراض نمانده، و در خارج از کشور هم، باندهای فرصت طلب و تبهکار و ضد مردمی، با هدف سوء استفاده شخصی، تنها عناوین سیاسی بسرقت برده از دهه 50 را یدک میکشند، و هرگونه امکان فعالیت پشتیبانی سیاسی مؤثر، سازمانیافته، اعتماد برانگیز و جدی را نابود کرده اند.  

آیا میتوان امیدوار بود، که افراد علاقمند و دارای امکان تأثیرگذاری، امکانات حقوقی شخصی و یا گروهی خود را، نظیر سندیکاها و کانون نویسنده گان، بسیچ کرده و بکار بگیرند، تا حداقل تا دوره معینی، اجرای این احکام ضد انسانی را به تأخیر بیندازند؟ در اینصورت فرصت بدست آمده، میتواند، شرایط را برای لغو قطعی احکام زندانیان اسیر تسهیل سازد.

در گزارسی در این رابطه میخوانیم:

"سه نفر از متهمان اعتراضات گرانی بنزین در آبان سال گذشته به اعدام محکوم شده‌اند. این حکم به‌تازگی در دیوان عالی کشور نیز تأیید شده و به‌زودی برای اجرا به اجرای احکام ارسال خواهد شد.

...

یکی از این متهمان، امیرحسین مرادی، متولد خرداد ۷۳ است که به‌ عنوان کارمند فروش موبایل بوده و ساکن محله خزانه تهران است. او در جریان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ دستگیر شده است. سعید تمجیدی دیگر محکوم به مجازات اعدام ۲۸ساله و دانشجوی مهندسی برق در مقطع کارشناسی بوده و سومین متهم هم محمد رجبی متولد ۷۳ است و تا مقطع دیپلم درس خوانده است.‌"

منبع: "همشهری آنلاین"، 21 تیر 1399/ 10 ژوئیه 2020

***
اکبر تک دهقان
15 ژوئیه 2020- 26 تیر 1399
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر