یکشنبه، تیر ۱۵، ۱۳۹۹

قدرقدرتی دونالد ترامپ و پاسخ فوری نیروی مبارز جامعه به آن!


دونالد ترامپ طی مراسمی در روز 4 ژوئیه/14 تیر در پای مجسمه های 4 رئیس جمهور مشهور گذشته آمریکا، در شهر کوچکی در پای کوهی در ایالت داکوتای جنوبی، شرکت کرد. این مراسم بمناسبت روز استقلال ایالات متحده آمریکا (13 مستعمره اولیه از انگلستان) در سال 1776 میلادی، برگزار شده بود. رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی، به تظاهرکننده گان ضد راسیست در آمریکا بشدت حمله کرده، گفت:

"اکنون ما در حال تجربه کمپینی هستیم، که تلاش میکند، تاریخ ما را حذف کند. قهرمانان ما را بدنام کند. ارزشهای ما را سرکوب کند و دست به تجدید تربیت و القاء ارزشهای خود به فرزندان ما بزند. تظاهر کننده گان خشمگین تلاش میکنند، مجسمه های پدران بنیانگذار کشور ما را سرنگون کنند. مقدس ترین مجسمه های ما را تخریب و آلوده کرده، و موجی از خشونت در شهرهای ما راه بیندازند."
لینک سخنرانی ترامپ در پای Mount Rushmore

... و درست در شامگاه همان روز در شهر بالتیمور، شهری با جمعیت نزدیک به 3 میلیون نفر و بزرگترین شهر ایالت مریلند، در سواحل شرق آمریکا، یعنی همانجایی که "پدران" بنیانگذار ترامپ از کشتی ها پیاده شده و بجان ساکنان اولیه آمریکا افتادند، معترضین شجاع، پاسخ ترامپ را کف دستش میگذارند.

جمعیت معترض به مرکز شهر سرازیر شده، مجسمه کریستف کلمب را از سکو بزیر کشیده، آن را بر روی اسفالت وسنگفرش خیابانها کشانده، و به درون آب کنار بندرگاه پرتاب کردند.

لینک واژگونی مجسمه کریستف کلمب و پرتاب آن به درون آب کنار بندرگاه بالتیمور
 معترضین همه کار را انجام داده اند. اندکی رفت و روب و کندن سکوی مجسمه مانده، که این هم وظیفه شهرداری بالتیمور است!

***
اکبر تک دهقان
5 ژوئیه 2020- 15 تیر1399
--------------------  

توضیحات

اعلام استقلال 13 مستعمره انگلستان و برای اولین بار ذکر "ایالات متحده آمریکا" در اسناد نشستهای سران آن در ژوئیه 1776، همزمان با دوران سلطنت سلسله زندیه در سرزمین کشور کنونی ایران است.

سلسله زندیه از سال 1750-1794/ 1129-1173 دربخشی از سرزمین فعلی ایران، منهای استان خراسان و بعلاوه بخشی از منطقه قفقاز و نواحی کوچکی از مناطق مرزی با عراق، حکومت کردند. سال 1776، یعنی سال اعلام استقلال 13 مستعمره انگلستان در آمریکا، سال شروع جنگ میان حکومت سلسله زندیه و امپراطوری عثمانی در موضوع شهر کنونی بصره در عراق است. پس از شکستهای اولیه عثمانی، نیروهای آن پس از 3 سال، دوباره بر بصره مسلط شدند.
ــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر